Saturday, April 30, 2011

Sembang : :Uhh.. Islam itu indah..??

Kenapa teman cakap Islam Itu Indah..?? Kerana sebab dibawah..
  1. Kalau nak semayang, kat mana-mana pun boleh.. Kat hutan, kat gua, kat pantai, cuma kat jamban adalah tidak dibenarkan.. Tak sesuai le plak.. 
  2. Kalau takde air, boleh bertayamum.. So, takde alasan le anda tak semayang sebab islam tu indah..
  3. Islam suruh berpuasa.. Ramai yang tak taw kelebihan berpuasa nih.. Puasa tu bukan sekadar berniat, menahan diri dari lapar dan dahaga, tapi lebih dari tu.. Soalan mudah, kenapa doktor kat hospital selalu nasihatkan atau mengarahkan pesakit berpuasa sebelum operation dan sebagainya..?? sebabnya, puasa tu bagus untuk badan,,
  4. islam suruh solat 5 waktu sehari semalam.. ada 17 rakaat semuanya.. Kalau anda ubah term solat kepada bersenam, anda akan nampak kelebihan solat tu kepada badan anda.. Malah sambil bersenam, anda dapat bersoalt.. Nice kan..??
  5. Kalau anda buat salah atau dosa, memadai anda bertaubat nasuha.. Tak perlu le nak pegi sana pegi sini, bayar itu bayar ini.. Janji anda ikhlas dan niat kene kuat dalam hati.. Kalau idak baik tak payah tobat, sok lusa buat lagi.. ^^
  6. Nak masuk islam, tak perlu ikrar bagai, koir la, minum air itu ini bagai.... Memadai dengan 2 kalimah syahadah.. Dah setel..
  7. kalau nak kawin, tak perlu membazir.. Anda hanya perlu bernikah.. Dah setel.. Mudah kan..?? Janji cukup syarat..
  8. Anda nak solat, anda cuma perlu berwuduk, dan sejadah.. Kalau takde sejadah, lapik je dgn towel atau pelapik lain.. Syaratnya, pelapik tu tak ikut anggota badan bersolat.. Tak paham..?? Sila jengah blog Ustaz love.. Kat sana ada diterangkan tentang pelapik sembahyang..
  9. Allah ada dimana-mana.. Bukan hanya di satu tempat.. Jadi kat mana mana pun anda boleh solat.. Tak ada masalah..
  10. Islam selalu menganjur perkara yang baik baik.. Mana mana orang islam yang menganjur kepada kejahatan, pembunuhan, percaya laa, dia dah jauh menyimpang.. Islam bukan agama pengganas.. Orang yang menggelar islam pengganas tu ialah pengganas sebenar.. 
  11. islam menjaga hak peribadi dan kehormatan wanita.. Kenapa kene tutup aurat..?? Sebab nak jaga kehormatan wanita le.. Tapi wanita sekarang je yang tak taw nak jaga kehormatan mereka..Sayang benor..
  12. Islam ada Al-Quran.. Kitab paling bagus, berguna sampai akhir zaman.. Bukan takde orang cuba seleweng al-quran tapi tak ada yang berjaya.. Allah pun dah warning awal-awal.. Al-quran adalah dilindungi.. Jadi kepada musuh islam, terutama israel laknatullah, sila jangan mengharap anda dapat seleweng al-quran..
  13. Islam tak kasi kita hina agama lain.. Malah menganjurkan kita saling hormat menghormati.. Sifat hormat menghormati nih akan memastikan kehidupan aman dan damai.. Malah nabi sendiri pun melindungi kafir zimmi..
  14. Islam agama yang mudah diterima.. Tgk aje laa, statistik bagitaw, agama islam ialah agama terpantas berkembang.. Jangan tak caya.. Dikatakan 23% penduduk bumi adalah beragama islam.. *link, aku takde, sebab hal nih aku baca kat paper.. 
  15. Islam tak pandang harta, pangkat segala bagai.. Tak caya, tgk kat masjidil haram tuh.. Semua pakai ihram.. Baik kaya, miskin, datuk atau orang kebanyakan.. Semua sama je pada si-Dia.. Takde lebih takde kurang.. 

33 Drop Your Comment:

adwafarahin April 30, 2011 at 7:43 PM  

nice! saya suka entry ini ^^

Miss Shikio April 30, 2011 at 7:43 PM  

like3...!!!

heheheh~

Islam agama yang mudah

Ayie April 30, 2011 at 7:49 PM  

Adwa- wow.. lajunya komen.. hahha

Ayie April 30, 2011 at 7:50 PM  

shikio- Tajde alasan tak suka islam.. hahhaa

adwafarahin April 30, 2011 at 8:47 PM  

harus pantas n efisien la..bosan weyh x tau nk buek apo eh -___-

GiveAsh April 30, 2011 at 8:51 PM  

banyak sungguh keindahan islam..

Filippo April 30, 2011 at 9:03 PM  

islam mmg indah, tapi zaman skang
kitab al-quran ngan tempat masjid dah jadi main2...
ahli politik sebuk angkat sumpah junjung quran kt masjid semata2 benda yang xde faedah..aiseyyy apa nk jadi malaysia skang..

Ayie April 30, 2011 at 9:12 PM  

Adwa- poie le ke cafe.. makan makan.. lepas tu makan lagi.. lepas tu makan lagi.. HAHAHA

Ayie April 30, 2011 at 9:13 PM  

Abu- islam memang indah bro.. ^^

Ayie April 30, 2011 at 9:15 PM  

Pippo- pada aku, kalau perlu sumpah, tak salah buat.. tapi kalau tak berkepentingan,tak berfaedah, tak payah la buat.. tindakan tu cuma merendahkan taraf islam je..

Haiz.. politik.. politik.. Huru hara jadinya..
=.=''

umUMRA April 30, 2011 at 9:49 PM  

syukur di lahirkan islam...alhamdulillah..

Suhami Ahmad April 30, 2011 at 10:19 PM  

Indahnya Islam...syukur dilahirkan sebagai seorang Islam

faiz April 30, 2011 at 10:20 PM  

bersyukur kerana termasuk dlm golongan org beriman..sama2 tingkatkan iman kita..

h A n Y S April 30, 2011 at 11:34 PM  

islam itu mudah n indah, tp adaaaa je yang tak menjadikan islam itu mudah n indah... sayang kan? ;)

siti suraya May 1, 2011 at 12:42 AM  

yep , Islam sangat mudah , tetapi masih ramai yang tak aplikasikannya dalam kehidupan . nice entry (:

Sharinginfoz May 1, 2011 at 10:36 AM  

memang cukup mudah terpulang pada kita

Ini Kisah Tia May 1, 2011 at 12:39 PM  

agama Islam memang mudah ..

Ayie May 1, 2011 at 7:21 PM  

umUMRA- Ya betul tu.. Sangat bersyukur dilahirkan pakej sekali dengan iman.. untung lee..

Ayie May 1, 2011 at 7:22 PM  

Atok- betul tu.. Cuma sikit ralat bila ada orang dilahirkan islam sanggup murtad.. Tak ke rugi tu..??

Ayie May 1, 2011 at 7:23 PM  

Faiz- ayuhla kita sama-sama jaga islam.. Pastikan islam terus mekar.. Pertama sekali, kita sendiri kene berubah kearah lebih baik.. Then baru la kita cuba ubah orang lain plak.. ^^

Ayie May 1, 2011 at 7:24 PM  

h A n Y S- Mereka tak sedar betapa mereka kerugian.. Bila mereka dah sedar, mungkin semua tu dah terlambat.. Sayang sungguh..

Ayie May 1, 2011 at 7:24 PM  

Siti- Beruntung dilahirkan dengan pakej iman..

Ayie May 1, 2011 at 7:25 PM  

Sharinginfoz- betul tu bro.. Kalau diri kita pun tak betul, susah gak.. ^^

caliph shuriken May 1, 2011 at 9:13 PM  

nice sharing bro ^^

latest en3: fast five

Miecyber May 1, 2011 at 10:44 PM  

Islam itu sangat indah.

Tiba tiba perasaaan rindu untuk mengunjungi Baitullah lagi datang apabila melihat gambar di dalam entri ini.

Miecyber May 1, 2011 at 10:44 PM  

Islam itu sangat indah.

Tiba tiba perasaaan rindu untuk mengunjungi Baitullah lagi datang apabila melihat gambar di dalam entri ini.

Kantoi . Part 2.

harrazdani May 1, 2011 at 10:55 PM  

bukti menunjukk islam itu mudah,ttp islam diperlihatkan susah oleh penganutnya sendiri.

harrazdani May 1, 2011 at 10:55 PM  

bukti menunjukk islam itu mudah,ttp islam diperlihatkan susah oleh penganutnya sendiri.

.::: Princess MOMOY :::. May 3, 2011 at 10:37 AM  

nice entry bro
cuma nak tegur yang no. 4 tu last ayat tu terbalik
sepatutnya bro tulis "selain anda bersolat, anda juga bersenam"


Katak Puru boleh dimakan???"
Japan Made Cafe a.k.a Cosplay Restaurant"

Ayie May 3, 2011 at 12:05 PM  

Caliph- thanx bro.. ^^

Ayie May 3, 2011 at 12:06 PM  

Miecyber- sape le yang tak teringin nak kesana.. kalau ada peluang, memang nak g sana..

Ayie May 3, 2011 at 12:06 PM  

Harazdani- tu la bro.. sikap umat islam sendiri menyebabkan islam nampak buruk..

Ayie May 3, 2011 at 12:07 PM  

Momoy- err.. kesilapan teknikel.. ^^

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP