Wednesday, April 13, 2011

Sembang : : Sebab aku tak suka ekau..

Malam nih aku nak emo sikit.. Emo pasal kawan-kawan yang tak serupa kawan.. Apa yang aku tulis nih, bukan bermaksud aku kedekut, tapi lebih kepada batas kesabaran telah dilangkaui.. Aku yakin anda faham, setiap orang ada batas kesabaran kan..?? Pada aku, nak meminjam boleh, malah tak menjadi masalah pun nak berkongsi.. Bahkan, sharing is caring u noe... tapi bila anda meminjam, sila la tunjukkan manner yang baik.. Kalau barang tuh bukan barang anda, sila la faham2 ye.. hahaha.. Aku tak kisah kalau anda nak kondem, tapi sila kondem dengan penuh kasih sayang dan penanda wacana yang betul.. Tanpa kasih sayang, kondeman anda akan kelihatan dull.. Uhh..?? Dan tanpa penanda wacana yang betul, aku tensen nak baca.. MUAAHAHAHA.. 


Tak suka orang pinjam pinggan tapi tak reti nak basuh balik lepas guna.. Belajar la sivik sikit.. Kalau dah pinjam pinggan orang, sila la basuh.. Kalau orang pinjam pinggan anda, pastu tak basuh lepas guna.. Anda plak yang kene basuh.. Anda marah tak..?? Dah la makan kari kepala ikan, tak kasi aku sikit, pastu tanak basuh pinggan.. Sgt la tak best..

Tak suka orang pinjam duit, tapi buat buat tak reti nak pulangkan balik.. Aku banyak kali kene.. Kene desak baru nak bayar balik..  Pastu buat muka seposen.. Der, aku paham ko sengkek.. Tapi ko kene ingat, aku pun bukan kaya sgt.. Takkan kerana nak bantu orang, aku plak kene ikat perut.. Dah la badan aku nk kering.. Bertambah kering lagi dengan perangai ko.. Kalau jenis yang mcm nih, boleh runding lagi.. Tak beberapa kisah sgt pun, tapi yang buat panas hati tuh, ada plak bila sengkek, pinjam duit, tapi bila dah ada duit.. selambe je mukanya, mcm tak pernah pinjam.. Mintak bayar, kasi alasan yang merepek.. Kata takde duit, tapi kasut adidas harga rm200 tuh boleh plak beli..?? Aku yang ko pinjam nih, pakai setakat kasut cap ayam je..Arghhh.. persetankan semua itu.. Memang betul duit tak bawak ke kubur, tapi kalau takde duit, mcm mana aku nak mencekik..?? Silap-silap aku yang masuk kubur sebab takde duit nak mencekik..

Tak suka orang mintak nak pinjam barang, tapi buat barang tuh mcm bapak dia yang punya.. Aku pernah ada member rumah mcm nih dulu.. Pada dia, barang orang tuh adalah barang dia, tapi barang dia adalah barang dia sahaja.. Dah la pinjam, tak reti nak pulangkan balik plak tuh.. Hish.. Nak hadiahkan penyepak je rasanya.. Bayangkan, dia kata nak pinjam multi cooker utk sehari.. Sudahnya, sampai seminggu tak dipulang multi cooker tuh.. Apekes..? Dah meminjam tuh, pandai2 la pulangkan balik.. hoho

Tak suka orang pinjam perfume pastu picit 18 kali mcm perfume tuh dia yang beli.. Owner pun picit sekali dua je.. Bayangkan, kalau kita sorang pakai, boleh tahan 5 ke 6 bulan.. Kalau dia pinjam, sebulan pun belum tentu boleh tahan.. Dah la mintak duit kongsi beli, tanak.. Itu la, Ini laa.. Alasan kuat sgt.. Dah la perfume mahal.. Paling koman pun rm7 (minyak atar).. Pastu, bukan pinjam sekali sekali.. Boleh kata tiap pagi petang siang malam, perfume kita dibalunya.. Daripada ikhlas nak kasi pinjam, terus jadi tak ikhlas bila merungut dalam hati mengenangkan perangai pelik anda tuh..Kalau setakat picit sekadar mencukupi, boleh la terima, ni dipicitnya sampai nak tercabut kepala perfume tuh.. Wah, lawan tokei nampak..??

Tak suka orang pinjam moto, pegi merayau sampai minyak kering.. tapi tanak isi semula padahal masa dia pinjam tuh, minyak full tank.. Kalau dia pegi buat sumthing yang penting, mcm balik rumah sebab mak sakit atau pegi belaja, tape lagi.. Nih tak, dia guna motor nak usung awek kehulu kehilir pakai motor kita.. Pastu kita plak tanggung minyak motor.. Dia dapat hepi, kita dapat apa..?? Dapat dosa, sebab mencarut.. Uhh tidak.. Paling tidak pun, pikir la logik sikit.. Isi la minyak tuh.. Ingat minyak murah ke..?? Nak kata tak reti bahasa kang, marah.. hoho..

Tak suka orang kemut nak kasi orang pinjam, tapi bila dia nak pinjam barang orang, manis plak ayat dia.. Untuk orang mcm nih, kalau tak suka orang pinjam barang anda, sila jangan pinjam barang orang lain.. Kalau anda tak pinjam barang orang, orang akan faham anda tak suka meminjam dan beri pinjam, jadi orang takkan ganggu anda.. Tapi kalau anda suka meminjam, orang akan assume anda jenis boleh berkongsi.. Jadi jangan beri alasan tanak beri pinjam kalau anda suka meminjam.. Orang akan naik meluat kalau anda mcm tuh..

Tak suka orang datang rumah kawan, tapi buat mcm rumah sendiri.. Makan kacang bersepah-sepah, tak reti nak buang plak tuh.. sudahnye aku jugak jadi mangsa membersihkan.. Selalu gak laa.. Biasanya mamat yang tade sivik nih datang dari kalangan orang kaya.. Mak bapak ada maid, dah biasa sgt makan bersepah, pastu maid datang bersihkan.. Duh, ini rumah bujang, mana ada maid, please mind ur attitude.. Jangan sampai aku sound.. Sebab aku cuma reti sound pakai kaki.. *Euuu.. Garangnye aku nih.. ahahaha

Tak suka orang datang pinjam berukben, pastu bukak web blue.. aku gak yang kongsi dosa.. padalah aku tak relakan pun.. tak bagi kang, member.. Kang mcm-mcm diungkitnya.. tapi bila kita kasi, disalah guna plak.. Mcm mana nak buat nih..?? Kang aku tamatkan jugak riwayat berukben nih haa kang.. Tapi kalau aku tamatkan riwayat berukben, aku nk berblog mcm mana..?? Adeh, ketensenan..

Tak suka orang cakap besar tapi hakikatnya dia umpama tin kosong.. ketuk sikit punya kuat bunyi dia.. tapi bukak, habuk pun takde.. Orang mcm nih, nak je aku cilikan mulut dia.. Bia dia faham apa tuh erti rendah diri.. Bayangkan cakap berdekah-dekah, itu ini senang je buatnya.. Sampai masanya, bagi alasan, dah lupa caranya, bagi alasan tak faham prosedurnya.. wat de fish..?? Aku goreng kang..!! Marah nih *sambil buat muka chomel.. HAHAHA..

Yang terakhir,  Tak suka orang kuat emo.. sikit sikit nak mara.. Sikit sikit nak tensen.. sikit sikit nak emo.. Pastu buat entry panjang-panjang bertajuk ''Sebab aku tak suka ekau;;.. Uhh.. sebijik mcm entry nih.. Serius tak suka..  Sape la yang tulis entry mcm nih, aku rasa nak gigit dia laju2.. Kalau aku jumpa, aku marah dia nanti..*Erk.. aku kutuk diri sendiri kah..?? hahaha
Satu benda je aku suka.. Aku suka betul kalau ada orang picitkan iklan aku.. Ohh... Sekali picit aku dapat 0.25 sen.. 10 kali dah rm2.50... 100 kali dah rm25.. 1000 kali dah rm250.. 100000000 kali..?? Wahh.. Boleh la buat belanja hantaran.... Uhh Lisa Suriani, wait 4 me bebeh.. hahahaha *err, tolong picitkan.. nanti aku picit korg punya plak.. okeh..?? hahaha

p/s: lalalala~ oyeah.. *sambil layan lagu blackmetal, cradel of flith.. Oh no..?? Pehal aku layan lagu tuh..?? buang tebiat ke hapa..?? =.=''

16 Drop Your Comment:

aNiss :):) April 14, 2011 at 12:18 AM  

tak suka.. tak suka... tak suka... hahahaha =) macam2 lahh.. tapi aniss suka jenguk blog nie..

Ayie April 14, 2011 at 12:51 AM  

jenguk2 la selalu.. blog anis pun best.. haahahaha..

entry nih melibatkan mood sarcastic.. ada banyak pemahaman.. hahahahaa

adwafarahin April 14, 2011 at 1:11 AM  

haiii berangin nmpk bang..cool der..aku hr2 jmpe org cmnie..manusia mcm tuh la

relax ye derr :)

Ayie April 14, 2011 at 1:26 AM  

hahahaha.. sila dun take it seriusli.. aku jenis chill je.. tak mengamuk punya.. Selama 4 tahun hidup diperantauan, ni la peel orang yang aku tak gemar.. Nak pinjam boleh, tapi sila faham-faham laa.. hehehe

Alin April 14, 2011 at 1:43 AM  

manusia nie mcm2 perangai. boleh mati cpt mcm nie kalau tiada kesbrn. huhu =)

faiz April 14, 2011 at 1:45 AM  

aku pon xseuka ngan org2 camni..tapi picit nuffnang tu den suko gak..heheh

Ayie April 14, 2011 at 1:45 AM  

mati ketensenan..?? betul la tuh kot.. hahahaha..

Siti Aziz April 14, 2011 at 1:47 AM  

hahahaha...tak suka time kite cuci pakaian dia tompangkan pakaian dia sekali.. ha3....

Ayie April 14, 2011 at 1:52 AM  

faiz- moh le kite main picit2.. pasni aku picit iklan ko plak.. hahahah

Ayie April 14, 2011 at 1:53 AM  

siti- tu memang jenis tak reti bahasa.. tapi kalau dibayar, oke je.. duit punya pasal.. satu kilo rm5.. *err, lagi mahal dari dobi.. hahaha

FAW April 14, 2011 at 6:14 AM  

bila dah menyewa satu rumah dengan org lain, mcm ni lah yang salu berlaku.

cantekk April 14, 2011 at 8:26 AM  

hihihi ;-D
betol3..

eyh, jap2 nk jerit kt shoutbox balik

Miss Shikio April 14, 2011 at 2:20 PM  

amboihh.. kari kepala ikan yah. marah beno kamu.. :D

mmg betol pon, paling benci+fed up org2 kategori di atas. haishhh!

Ayie April 14, 2011 at 4:21 PM  

faw- mcm mcm perangai.. Kadang-kadang rasa mcm nk sewa rumah sorg2.. tensen punya pasal.. hahahaha

Ayie April 14, 2011 at 4:21 PM  

cantekk- erk.. jerit la kuat-kuat.. hahahha

Ayie April 14, 2011 at 4:22 PM  

Miss- kari kepala ikan tuh.. mahal weh.. hahahahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP