Monday, April 25, 2011

Sembang : : Mekap dan expired date..

Harituh aku buat site visit, masuk satu project bina kondo.. Tengah mengusha mat indon potong kayu, aku terperasan ada sorg awek melayu bertaraf engineer kat dalam site tuh.. Dia pegi bagi arahan kat ''kepala tukang kayu'' tuh.. Tak kesah la sgt.. Maybe ada order daripada encik COW.. Tapi kan, bila aku usha dengan detail, wah, dia pakai blusher la.. Kaler merah lagi tuh.. Haik..?? Masuk site pun nak mekap ke..?? Dia nak ngorat sape..?? Mat indonkah..?? Abang supervisa kah..?? Atau encik project manager..?? Tak kesah le, bukan masalah aku dia nak ngorat sape pun.. Cuma aku rasa takde keperluan la nak masuk site dengan mekap sekati atas muka.. Nanti lepas 1/2 jam, cair pulak mekap tuh.. Apa dia ingat site nih ada ekon..?? ^^

(*err, jangan lupa baca entry teman yang bertajuk ''SAYA ANTI YAHUDI''..)
Kalau anda tanya aku, serius memang aku tak taw le pasal mekap nih.. Tapi aku ada taw satu berita best.. Berita tuh ialah, ''mekap pun ada expired date''.. Wahh.. Nice.. Bukan makanan je ada expired date, mekap pun ada weh.. Tapi adakah mekap yang dah tamat tarikh luput tuh boleh digunakan lagi..?? Atau mengundang keracunan jika menggunakannya..?? Sori, yang nih aku tak taw.. Kene tanya pakcik cendawan atau nama saintifiknya Dr Rozmey.. Maybe beliau taw..  ^^..



Berdasarkan entry daripada Momoy, mekap ada expired date dia.. Beikut adalah detail yang aku rembat daripada Momoy.. Kredit utk momoy yep.. Kalau anda nak lompat g blog momoy, sila kelik sini.. atau sini, atau sini pun boleh..  Sekian diwaktu ini, selamat berkerja..


Foundation (alas bedak)
Cream foundation: 1 1/2 tahun
Liquid foundation (oil free): 1 tahun
Concealer :1 tahun


Powder dan blush
Cream to powder: 1 tahun
Powder: sehingga 2 tahun
blush: sehingga 2 tahun
cream blush: 1 tahun



Eye make-up atau eye shadow
Cream eye shadows: 1 tahun
Powder eye shadows: sehingga 2 tahun
Eye liner (pencil): 1 tahun
Eye liner (liquid): 3-6 bulan
Mascara: 1-3 bulan



lipstik atau lipgloss
Lip liner: 1 tahun
Lipstick: sehingga 2 tahun
Lip gloss: 1 1/2 tahun


Sumber: Momoy

8 Drop Your Comment:

Miss Shikio April 25, 2011 at 2:54 PM  

ada expired date kah?

Miss Shikio pompuan pon xtaw

hahahha~

Ayie April 25, 2011 at 3:02 PM  

haaaa.. g la tgk xpired date mekap anda.. hahaha

Awie Omar April 25, 2011 at 4:14 PM  

kalau "awek" ada tak xpired date?

adwafarahin April 25, 2011 at 6:24 PM  

sebaik aku bukan jenis kaki mekap

:P

Ayie April 25, 2011 at 7:43 PM  

Awie- kalaula awek pun ada xpired date.. HAHAHA..

Ayie April 25, 2011 at 7:43 PM  

Adwa- erk, benarkah..?? hahaha

faiz April 25, 2011 at 9:03 PM  

die tahu ko nk dtg..tu yg mekap sakan tu..hehe

Unknown April 26, 2011 at 1:32 PM  

nk ikutkan brg..byk je barang yg ada xpired date..

cam make up..kalo pakai yg da lebih waktu..muka akan rosak..sama je term ngan mknan ....

pegi site pakai mekap?? gle arh..x rasa berat ke muka..ngn panas lagik..ishk

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP