Wednesday, April 20, 2011

Sembang : : Uhh duit.. Dimanakah kau duit..??

Tengah hari niih, lepas solat, bole le melepak kejap kat mapley nih haaa.. Sambil pekene teh tarik plus nasik putih campo ayam goreng, bertambah kelajuan jari jemari menaip entry nih haa.. Ekshelli, teman g menyepam ke belog follower teman yang namanya ZAi Hamzah nih.. Sambil menyepam tuh, teman bace le entry terbaru dia tuh haa.. Tajuk Pulangkan.. Entry pasal tak puas hati orang takmao pulangkan duit beliau.. Uhh.. Jangan kata dia, teman pun tensyion jugok.. Err, kalau awok awok nak tgk entry tuh, moh kelik Sini yop..

Teman pun ada masalah gak ngan orang-orang suka meminjam nih.. Dulu masa teman belajo dulu, ada la satu malaun nih, kalau tang duit, takde memanjang.. Tapi yang herannye, kasut baru tiap-tiap sem.. Yang lagi best, tiap2 bulan, ada je baju baru, neck tie baru, slack baru.. Tapi cuba awok-awok mintak dia bayar duit sewa rumah.. Memang haremm le dia nak kasi tanpa alasan.. Selagi tuan rumah tak bising, haremm le dia nak kasi duit.. Kadanag-kadang teman dah naik menyampah ngan beliau nih.. Jangan kata teman, kawan serumah teman pun sama jugak, berbulu dgn dia.. Haiz..

Ada satu kes tuh, dia mintak teman pinjamkan duit RM300 kat dia, emergensi katenye.. Teman jenis tak tanya banyak.. Teman ingat, sok lusa dia kasi la balik.. Ye lee.. Dia kate emergensi, teman nolong le apa yang mampu.. Nak pinjam budak lain, yang lain pun jenis sengkek punye manusia.. Terpaksa la teman kasi minjam.. Teman nih bukan le kaya, tapi teman pandai nyimpan.. Alhamdulillah lee.. Mak ajo dah dari kecik, simpan duit dalam bantal.. Err, itu dulu.. sekarang simpan dalam Bank islam.. 

Sambung cite.. Teman pun kasi le dia minjam tanpa soal.. Niat baik, nak nolong member.. Lepas tuh senyap.. Hari berganti hari, jam berganti bateri, duit teman tuh tak jugak kunjung tiba.. Sampai le satu hari tuh, dia nak pindah.. Teman mintak le duit teman tuh, tapi apa dikatanya..?? Dikatanya, ''mana ada hang kasi aku pinjam duit''.. (*dia orang kedah).. Haik.. Depan member teman, teman kasik duit tuh, depan member jugak dikatanya teman gitu..?? member yang sama plak tuh.. 

Apa lagi, member lain pun backup le teman nih.. Nak gaduh le jugak.. Last-last teman ngalah.. Pada teman, bakpe le nak gaduh pasal duit.. tak kemana pun duit tuh.. Teman cakap kat dia, ''Ko boleh aniaya aku, tapi ingat, tuhan tuh maha kuasa..  RM300 memang sikit pada orang kaya, tapi besar ertinya pada aku.. Kalau ko nak bayar, bila-bila aku terima.. Tapi kalau sampai aku mati ko tak bayar, aku tunggu ko kat sana.. Orite??'' Lepas tuh, teman pun membelahkan diri dari situ.. Malas le nak tegang-tegang urat.. Cite pun tamat.. Apakah teman dapat duit tuh..?? Heh, sampai laaa nih, harem sesen pun teman tak dapat lagi.. hahahaha... Tape, teman ninggu dia kat sana nanti.. ^.^

Teman takley sebut nama dia, nanti membuka aib pulak pasal blog nih ada gok kawan teman membacanya..  Hanya orang tertentu je taw sape empunya diri yang dimaksudkan tuh..  Pada teman, bio le die tuh, tapi kalau bole, teman nak dia taw, ''tak baik makan duit orang, sok lusa padah menanti''.. Orite..??Kepada semua reader sekalian, jangan le menganiaya kawan kita, apatah lagi orang tuh rapat dgn kite.. Doa orang teraniaya nih makbul taw.. Adios.. ^^

31 Drop Your Comment:

Jack April 20, 2011 at 2:15 PM  

Ok2..lepas ni tak dah aku pinjam duit kawan..haha

Kakzakie April 20, 2011 at 2:30 PM  

Assalamu'alaikum Ayie,

Duit yg diperolehi secara tidak redha ada kalanya akan mendapat balasan sebelum kiamat lagi.

adwafarahin April 20, 2011 at 2:57 PM  

ayie, die xkn selamat dunia akhirat. aku bole jamin la

xpela sabar jela ayie

aku tau sabar manusia ader batas tp klu dpt manusia yg x phm bahasa cmnie mmg x bole bw berbincang pon.
ko gaduh pon x guna,buat sakit hati ngan badan je hoho

mcm ko ckp doa org teraniaya nie dimakbul tuhan so kite tggu n lihat je la nnt

chill ja bro okeh! :)

Miss Shikio April 20, 2011 at 4:15 PM  

adehh.. teruk org mcm tu..

kalau 10 ringgit xpew lah nak halalkan, ni 300!!!

jgn risau, Allah itu maha berkuasa. ^_^

zue April 20, 2011 at 4:52 PM  

assalamualaikum ayie,
mmg 300 ringgit mmg x besor bagi org kayo tapi bagi kita mmg byk bunyinya...lepas utk belanja dapur.

org yg suka brhutang dan x tahu bayor hutang mmg hidupnya tak akan senang.

Miecyber April 20, 2011 at 6:12 PM  

Hutang wajib di bayar...


Top 10 negara sihat

.::: Princess MOMOY :::. April 20, 2011 at 6:16 PM  

pernah juga alami benda sama
kadang2 kita bagi dia pinjam sebab fahami keadaan dia yang terdesak

tapi bila senang dia lupakan
buat2 lupa nak bayar duit kita
kita pula yang segan alang nak minta duit sendiri kat dia

ORI-KESHI | Kawaii Eraser Maker"
Cara Test Kualiti Keyboard Komputer Korang"

faiz April 20, 2011 at 8:04 PM  

mmg kurg ajar bdk tu..siap xngaku lagi..

Filippo April 20, 2011 at 8:31 PM  

fuhh sebakk la entry ko kali ni..hukhuk

xpe la rm300 tu xkan buat ko jatuh miskin kalo dia x bayar, dia pon xkan kaya dengan duit tu..

meh aku picit nuff ko banyak2 pasnih..ahaha

Ayie April 20, 2011 at 9:29 PM  

jack- pinjam tape bro, tapi sila la pulangkan.. Hahaha

Ayie April 20, 2011 at 9:31 PM  

kakzie- btl tu kak.. Aniaya org, takkan selamat dunia akhirat

Ayie April 20, 2011 at 9:33 PM  

adwa- err adwa, pinjam rm700 bole? Muahahaha

Ayie April 20, 2011 at 9:34 PM  

mis shikio- huu.. Duit2.. Sape nak tolong bayarkan? Tak byk, rm300 je.. Hahaha

Ayie April 20, 2011 at 9:37 PM  

zue- jangan kata duit dapur,nak g melancong pun boleh.. Lebih dari cukup

Ayie April 20, 2011 at 9:39 PM  

miecyber- hutang dunia dibawa ke akhirat.. ^^

Ayie April 20, 2011 at 9:41 PM  

momoy- manusia mudah lupe.. Aish.. *err, hai m0m0y.. Hahaha

Ayie April 20, 2011 at 9:43 PM  

faiz- nak mengamuk pun tak bole bro.. Dasar org biadap, maki dia pun belum tentu jalan,.

Ayie April 20, 2011 at 9:45 PM  

filippo- uhh, jangan la picit unkel nuff aku! Aku marah ni.. HAHAHAHA

Miss Tira April 21, 2011 at 2:35 AM  

Tu laa Ayie. Ayah Tira selalu pesan jangan suka suki bagi orang pinjam duit walaupun dia teman kita. Sebab zaman laa ni ramai orang tak jujur. Kita yang bagi pinjam kita yang pergi terhegeh-hegeh dekat dia tanya. Patut depa la datang dok jupa kita. Aik, ni pesal Tira cakap oghang utara pulak ni... Haha.

アヌム ちゃん~~ April 21, 2011 at 6:11 AM  

Salam.jalan2 bw sini..:)
Free2 jalan2 blog saya eh^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/
Sudi2 jenguk ye (^____^)

Siti Aziz April 21, 2011 at 7:22 AM  

ci tie rase pak cik tue nak bayar lebih kot..tunggu bunga naik.. 300ratus jadi 600r tak pun die tunggu duit dia beranak..hahahahaha...

buat baik akan dibalas baik kan.. sabaq jew.. tp 3 rat tue dah boleh beli anak kambing.. hahahahahaha... kambing tue besar dan beranak dan beranak tentu dari 3 rat jadi 3 ribu kalau duit tue kita guna...




dah leteh bebel..nak tanya.. en. ayie faham ke tak???? hahahahaha ^_^V

today is thursday..hahahahaha

Ayie April 21, 2011 at 10:48 AM  

Mis tira- hahahaha.. lepaas nih ingat nak buat banner le.. tulis besar besar, RUMAH KEBAJIKAN MASYARAKAT.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 10:48 AM  

アヌム ちゃん~~ : haloo.. thanx sudi singgah..

Ayie April 21, 2011 at 10:49 AM  

Siti Aziz: kalau beli seko kambing, mana bole beranak pinak.. Kalau nak beranak pinak, kene la beli sepasang.. jantan betina.. hahhaaa

Siti Aziz April 21, 2011 at 6:06 PM  

pembetulan..beli kambing yang sedang mengandung [bunting kaso sangat] hahahaha...

Afzainizam April 22, 2011 at 12:04 AM  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
Honda ex5 dan Honda wave

duit... duit dimakah duittt... yupppp aku pun dah nak sangap bulan ni

Ayie April 22, 2011 at 12:09 AM  

Siti- hahahaha.. jelas dan nyata~ ^^

Ayie April 22, 2011 at 12:10 AM  

Siti- tapi anak kambing tuh nak nikah ngan kambing mana..?? Mana boleh sumbang mahram.. Nanti baka tak elok.. ^^

Ayie April 22, 2011 at 12:10 AM  

Afzainizam- biasalaa.. tgh bulan memang sakit sikit.. ^^

Awie Omar April 25, 2011 at 4:30 PM  

seram baca ayat "jumpa kat sana". Anyway, rasa nak puji sikap ko yang lbh mementingkan persahabatan dari duit. tapi kan, kawan ko tu sememangnya tak boleh buat kawan. Macam sixl lak perangai. Bertahan Ayie, Tuhan Maha Adil.

Ayie April 25, 2011 at 7:44 PM  

Awie- duit je pun.. takde sebab nak putuh kawan.. tapi aku tuntut hak aku sampai akhirat.. paham-paham laa.. hahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP