Tuesday, April 5, 2011

Sembang : : Blog paling best~

Tiap-tiap kali aku berblogwalking, mesti aku jumpa satu entry ''5 blog pilihan''.. aku pun tak taw la apasal jadi trend mereka buat entry mcm tuh.. Disebabkan aku tgk entry tuh agak cool, maka aku pun nak buat jugak laa.. Dalam versi entry aku nih, aku tak senaraikan 5 blog, tapi 8 blog sebab blog nih memang aku layan tahap karat.. Berikut adalah 8 blog yang kalau aku online, kompom aku bukak.. Tgk bawah nih..

1. Ustaz Love Menulis… 
2.  NaS' LeTTeRs
3.  .::: Princess MOMOY :::. 
4.  Suara Bawah Tanah
5.  Pendekar Berkuda
SEKADAR UNTUK BERKONGSI
7.  Oh..!! Adwa
8. Sah dan Tak Sah


Ada banyak sebab kenapa aku suka layam blog mereka.. Berikut adalah sebabnya:

1. Sebab mereka tak sombong.. Aku suka ngan otai2 mcm mereka nih sebab mereka tak sombong.. Mereka sudi buang masa sikit meng'reply komen padahal kalau nak ikutkan, komen blogger newbie mcm aku nih boleh je ditolak ketepi.. takde untungnya melayan.. tak gitu..?? haha
2. Sebab hasil tulisan mereka tak berat untuk dibaca.. Jujurnya aku menyampah nk baca tulisan berat2.. Dah la cerita tuh berat, tak diolah untuk meringankannya, malah langsung tak kasi gambar ke, joke ke.. Cuba anda bukak blog mereka, senang je hati nak membaca..
3. Sebab mereka suka pada fakta dan aku suka jugak pada fakta.. Fakta itu ada satu keindahan.. cheewah.. hahaha
4. Sebab mereka sudi spam kat blog aku sekali sekala.. Sedangkan blog aku nih boleh dianggap blog picisan je.. SO, thanx la sebab naikkan trafik aku.. hosh..
5. Sebab mereka suka berbual.. Sama la mcm aku.. Dalam 7 blog tuh, yang paling suka berbual ngan aku ialah Adwa dan Momoy.. mereka memang mantop.. HAHAHA..

43 Drop Your Comment:

adwafarahin April 5, 2011 at 8:13 PM  

hahaha wey ayie mantop la sgt kan

thanx weyh sudi selitkan blog aku
haha *ayat tacing beb

ayie aku nie weng sket ko layan kan jela klu skali skali aku weng x tentu hala ya..haha

tq :)

Ustaz Love April 5, 2011 at 8:33 PM  

Salam..

Macihh sbb sudi berminat dan promo blog Ustaz Love..

Sebenarnya, yg diorg dok buat entry pasal 5 blog pilihan tu, sebab nak join segmen yg dianjurkan oleh blogger otai Ben Ashaari (www.benashaari.com).. Ustaz Love pun tak pasti apa hadiahnya..

Tapi ada sorang blogger yg join dan masukkan blog Ustaz Love.. hasilnya, trafik meningkat berkoyan2..

Cuba la buat satu lagi entry.. pastu gi kat blog ben ashaari dan register url entry tu kat situ.. nnt beliau promo url blog ni, naik la trafik mencanak2.. ;)

Miecyber April 5, 2011 at 8:48 PM  

Blog mereka memang menarik...

" Say No " Loji Nuklear Di Malaysia

Filippo April 5, 2011 at 8:59 PM  

wehh apsal nama blog aku xde..ahahaha

faiz April 5, 2011 at 9:03 PM  

aduss..mcm nak mengalir air mata ni..aku masih baru lagi...baru nak belajar...kebanyakan dieorng ni masuk segmen...

Ayie April 5, 2011 at 10:40 PM  

adwa- tak payah la nak tacink2.. membazir tisu je nanti.. hahahaha..

Ayie April 5, 2011 at 10:40 PM  

ustaz- owh.. baru taw.. heran gak pehal mcm trend je buat entry mcm tuh.. rupanya ada segmen.. no wonder laa.. hehehe

Ayie April 5, 2011 at 10:41 PM  

miecyber- taw tape.. hahaha

Ayie April 5, 2011 at 10:41 PM  

filippo- erk.. sok lusa aku masukkan.. hahahaa

Ayie April 5, 2011 at 10:41 PM  

faiz- uhh.. ko jgn nangis bro.. buruk duh.. hahahaha

adwafarahin April 6, 2011 at 1:20 AM  

cess mmg aku x tacing pon..haaahaha

Anonymous April 6, 2011 at 7:46 AM  

Assalamulaikum Ayie,

Memang seronok kalau dapat baca N3 yang boleh menambah pengetahuan kita dan senang difaham.

Sayangnya saya tak pandai nak buat macam tu.

Terima kasih sudi singgah dan sudi jadi rakan blogger saya.

Sharinginfoz April 6, 2011 at 8:22 AM  

suka baca blog yang lepak2 aja nak tak panjang2

qasehraihan April 6, 2011 at 12:42 PM  

yg kat ctu..sy suka masuk blog belalang je..hehe


meh baca,.

http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-cinta-padamu.html

.::: Princess MOMOY :::. April 6, 2011 at 12:53 PM  

hihi...thx dear ayie
tersenarai dalam blog kamu dah buat momoy bahagia. chewahhh

tapi errr...momoy juga blog picisan
baru 4 bulan ada blog ni
btw, momoy seriously suka tulisan awak
ni bukan bodek yer

thx jugak sudi baca blog momoy (biar tulisan ntah apa-apa di dalamnya)

Katak Puru boleh dimakan???"

mykhalis April 6, 2011 at 2:00 PM  

hahha..mujur ada 8.. kalau 7 dah tersenarai blog khalis..hehe..tq tq..saling bantu membantu..apa yg penting?kerjaaaasama..kan??

Tips supaya blog sentiasa diingati

Kenangan lahir 80-an

Ada apa dengan dara

khalis datang ziarah di sini

Ayie April 6, 2011 at 4:03 PM  

adwafarahin- hahahahha.. mane la taw ko ada hati tisu.. hahahaha

Ayie April 6, 2011 at 4:04 PM  

Kunang-Kunang- hish.. yang penting sudi belajar.. saya yakin yang lain pun mcm tuh jugak dulu, tak reti nk buat n3 yang sedap dibaca.. tapi hasil belaja, insyaallah kita boleh pandai.. hehehehe

Ayie April 6, 2011 at 4:05 PM  

qasehraihan- blog belalang antara wanted.. melayan la baca blog dia.. hahahaha

Ayie April 6, 2011 at 4:06 PM  

Sharinginfoz- yeah.. setuju.. hehehe

Ayie April 6, 2011 at 4:07 PM  

MOMOY- hahahaha.. thanx yep sebab sudi menyepam tanpa had disini.. haha.. sangat suka dgn blogger yang tak sombong..

Ayie April 6, 2011 at 4:08 PM  

hahaha.. blog khalis pun antara wanted sebenarnya.. hahaha

Unknown April 6, 2011 at 4:23 PM  

wah.... ayie... tak pasal-pasal pendekar ada dalam list pulak... terima kasih banyak2 la...

hahaha....

Ayie April 6, 2011 at 4:49 PM  

blog best memang patut masuk list.. hahahaha

.::: Princess MOMOY :::. April 6, 2011 at 5:32 PM  

momoy nih character memang sombong bro ayie . huhu...
sekarang bz sikit nak visit kawan-kawan
dan kat umah sekarang x dapat nak on9
tenet asyik pangkah jer. haishh...

.::: Princess MOMOY :::. April 6, 2011 at 5:33 PM  

itu sebab bro nih peramah =)

Ayie April 6, 2011 at 5:47 PM  

tape.. nanti sikit masa lagi, satu malaysia penuh wifi.. sampai org say no to broadband.. hahahaa

Belalang hijau Perisik April 6, 2011 at 5:53 PM  

wah ayie! terharunya blog belalang pun ade d atas tu...terima kasih ye...

dah terima kasih jugak kerana selalu singgah drop komen d blog belalang...

sgt menghargainya...

Ayie April 6, 2011 at 6:04 PM  

hot entry, mesti kene drop komen.. hahaha

Mutiara Bernilai April 6, 2011 at 8:40 PM  

eheh..
mutiara pon ske blog ustaz love tu.. :)

nway, blog ni pon besh..truskan mnulis neh :)

aNiss :):) April 6, 2011 at 10:47 PM  

bestkan dapat kawan blogger yg peramah? hohoho~

Ayie April 7, 2011 at 12:08 AM  

Mutiara- Blog ustaz antara yang diklasifikasikan sebagai wanted.. mesti bukak.. hahahaha thanx yep sudi singgah..

Ayie April 7, 2011 at 12:09 AM  

anis- yup.. seronok dapat berbual.. sambil tuh boleh cedok pengetahuan.. bertambah ilmu.. hehehe

mizayusof April 7, 2011 at 3:53 PM  

salam singgah dari blog momoy :)
salam kenal :)

.::: Princess MOMOY :::. April 7, 2011 at 4:13 PM  

hihi...dear ayie ada entry khas untuk awak
Lagi BLOGGER DIKEHENDAKI"

.::: Princess MOMOY :::. April 7, 2011 at 4:14 PM  

cuma kadang-kadang masa terbatas nak update blog. huhu
blogging memang best kan? dapat banyak input.

EB April 7, 2011 at 6:32 PM  

Oh dia ni la yg bertanggungjawab buat momoy nangis ek.. Sampai hati... Nnti nnti..
Huuu.. Salam pkenalan sya EB.. sya bdk bru bljr sila beri tunjuk ajar... ^^

Ayie April 8, 2011 at 8:33 PM  

momoy..!! tengkiu... ayie pun ada surprise utk momoy.. hahahaha.. cek la entry terbaru.. hahaha

Ayie April 8, 2011 at 8:34 PM  

EB- Uhh.. mana ada bro.. tak ada niat pun nak buat momoy nangis.. hahaha.. btw, thanx bro, sudi singgah.. blog eb pun nice jugak.. salam perkenalan..!! ^.^

.::: Princess MOMOY :::. April 10, 2011 at 8:58 AM  

nanes sebab terharu =)
Japan Made Cafe a.k.a Cosplay Restaurant"
Dia kata saya cantik TAPI saya..."

Ayie April 11, 2011 at 1:43 AM  

ahahaha.. tak mao la nanges.. kang kene beli tisu.. ^.^

cik izars April 15, 2011 at 12:39 AM  

stuju!blogger yg rjn bls2 komen terharu,,huhu

Ayie April 15, 2011 at 2:30 AM  

erk.. jangan nangis yep.. hahahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP