Monday, April 11, 2011

Berita : : Sakit kerana nak cantik

KUALA LUMPUR - Dua gadis mendakwa mereka kini berdepan maut apabila seorang pakar kecantikan menyuntik tubuh mereka dengan ubat yang salah bagi rawatan selulit pada paha dan punggung mereka kira-kira lima bulan lalu. Akibatnya, kedua-dua sahabat karib itu kini dijangkiti bakteria mycobacterium ablessum sekali gus menyebabkan bahagian suntikan mengalami luka yang sukar untuk sembuh. Lebih menakutkan, walaupun dicuci di klinik setiap hari, luka tersebut bukan sahaja terus membesar malah mereka mengalami masalah kegatalan melampau. Mereka juga sudah menghabiskan wang kira-kira RM50,000 untuk menjalani rawatan tersebut.
 Berita Selanjutnya: Kosmo

Actually aku tak pasti dengan kebenaran kes nih.. Aku tak peduli pun.. Apa yang aku nk hint kan disini ialah, tak payah la nak ubah suai badan anugerah tuhan tuh... Dah cukup perfect dah kan.. Aku cuma nak ingatkan, nanti kerana nak cantik, sakit yang dapat.. Duit dah berkepuk habis.. Sape rugi..?? Awak jugak.. Sila la faham.. setiap manusia tuh ada kelebihan dan kekurangan.. Jangan ingat orang cantik adalah perfect.. 

Jangan terlalu obses pada kecantikan.. Sebab kecantikan tuh melibatkan pendapat yang subjektif.. Contoh mudah, ada org kata Siti Nurhaliza tuh lawa, tak kurang jugak yang kata Siti Nurhaliza tuh biasa-biasa je.. Pendapat tuh subjektf kan..? Tak semestinya jika ada orang cakap si polanah binti si polan adalah cantik, maka aku juga perlu subjekkan si polanah tu sebagai cantik.. Pemahaman tentang erti kecantikan adalah berbeza mengikut cara orang berfikir.. Ada orang kata cantik, dan ada orang kata tidak.. Mudah kan..??

p/s: tak faham maksud subjektif..?? sila tanya pakcik google.. hahahaha

29 Drop Your Comment:

Sharinginfoz April 11, 2011 at 7:27 AM  

Bersyukurlah dengan apa yang kita ada

EB April 11, 2011 at 8:20 AM  

Aku stuju..
Aku pernah tngk 1 pmbedahan pembuangan lemak.. Perrgghhh mmg truk gla... Disetiap sudut bdan dia ada lubang n luka²... Pastu ada nanah lg.. pastu ada plak ulat mnumpang.. tp nasib dia baik 2thn lepas tu dia btl2 cantik tp mmg sngt² sengsarala...

Fyqa April 11, 2011 at 8:31 AM  

takyah nk cantek sgt pon xpe kan.huhu

*bersyukur apa yg ada dlm diri

adwafarahin April 11, 2011 at 8:56 AM  

cantik pastu sakit

rugi! rugi!

Miecyber April 11, 2011 at 9:04 AM  

Kalau cara tak betul, begitulah akibatnya...

Tandas segera

GiveAsh April 11, 2011 at 9:39 AM  

btul..bakpa nak ubah ubah..tak pasal2 gatal satu badan..keh keh

Kakzakie April 11, 2011 at 10:17 AM  

Banyak pengajaran telah dipapar, masih lagi tak bersyukur atas apa yg ada. Lainlah kalau hendak memperbaiki kecacatan seperti sumbing, buta mata dsb.....

Kesian tapi etahlah.....

.::: Princess MOMOY :::. April 11, 2011 at 1:05 PM  

wahh...wahhh... nak cantik macam fazura
tamo sakit tapi nak cantik ada tak?
haha

bro ayie momoy ada tag kamu?
http://www.princess-momoy.com/2011/04/ada-apa-dengan-melin.html

.::: Princess MOMOY :::. April 11, 2011 at 1:06 PM  

Japan Made Cafe a.k.a Cosplay Restaurant"
Dia kata saya cantik TAPI saya..."

Alin April 11, 2011 at 1:18 PM  

ciptaan Tuhan dh mmg cantik, so xyah le nak cucuk tang sini, cucuk tang sini . hihi dh mcm cerita bujang lapok pulok. hoho

Ayie April 11, 2011 at 3:25 PM  

sahrigfoz- betul tuh.. sentiasa bersyukur, bersederhana adalah terbaik.. kenapa nk modifiedkan badan tuh..?? kang elok2 sehat, terus masuk ICU..

Ayie April 11, 2011 at 3:26 PM  

EB- err, berbaloi kah dia sakit mcm tu demi cantik..?? Pada aku, tak.. langsung tak berbaloi.. sok lusa dah tua, kedut jugak.. hahaha

Ayie April 11, 2011 at 3:26 PM  

fyqa- sokong.. tuhan dah bagi badan yang dukup elok.. tak usah di ubahsuai lagi..

Ayie April 11, 2011 at 3:27 PM  

adwa- sangat la rugi dan tak berbaloi.. hish..

Ayie April 11, 2011 at 3:28 PM  

miecyber- kalau ikut hukum, ubahsuai badan adalah haram, kerana mengubah ciptaan tuhan..

Ayie April 11, 2011 at 3:29 PM  

giveash- hahahaha.. mendapat sebijik.. gatal ssgt nk main ubah2,terus gatal2 satu badan.. hahaha

Ayie April 11, 2011 at 3:30 PM  

kakzie- ada dulu kes wanita mati sedut lemak, kes kedua, wanita bengkak selurh badan sebab alergik ketika menjalani prosedur rawatan berat badan dan banyak lagi kes yang tak dipaparkan media.. itu pun mereka tak sedar lagi..

Ayie April 11, 2011 at 3:33 PM  

momoy- hahahaha.. fazura cantik ke..?? err, jgn saman saye.. tapi anita sarawak pun cantek gak..

*ini contoh komen yang merepek daripada ayie.. hahah

Ayie April 11, 2011 at 3:34 PM  

alin- cucuk tang tu.. cucuk tang ni.. kalau sat lagi berubah jadi hantu che nin, takpa gak.. hahaaha

.::: Princess MOMOY :::. April 11, 2011 at 4:24 PM  

fazura memang cantik la bro
anita tu cantik sebab plastic surgery and botox
pipi dah tarik bagi tegang
boobs pun dah buat lain

Ayie April 11, 2011 at 5:46 PM  

hahahaha.. no komen.. no komen.. nanti kene sue.. HAHAHA..

Shahirah Zainol April 11, 2011 at 7:39 PM  

sokong ! biarlah kita jdi cantik di mataNya pun dah cukup.

Ayie April 11, 2011 at 7:49 PM  

yeah.. betul tuh..!!

atiey azha April 11, 2011 at 8:06 PM  

seramnye weh ! ee .

Ayie April 11, 2011 at 8:11 PM  

seram..?? meh la sedut lemak.. best woo.. hahahaha..

faiz April 11, 2011 at 11:22 PM  

tula psl..jadila manusia yg bersyukur..

Ayie April 11, 2011 at 11:50 PM  

taw tape bro.. tak kenal erti syukur, tu la jadinya..

fadhdeela April 13, 2011 at 11:12 AM  

tu namanyer xbersyukur ngan kurniaan ALLAH..aduhh menakutkan tol org2 mcm nei..sanggup wat ape saje utk cantek

EB April 13, 2011 at 11:47 AM  

Aku setuju means aku setuju dgn entri ko ni.. hehehe..
Bukan aku setuju dgn apa yg perlu dibuat semata² hanya utk cantik.. hehehe...
Tp syukurlah dgn apa yg ada.. Pasti ada insan yg suka melihat kita..

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP