Thursday, May 12, 2011

Sembang : : Nenek si bongkok tiga


Nenek nenek si bongkok tiga,
Siang mengantuk malam berjaga,
Mencari cucu dimana ada,
Nenekku kahwin dengan anak raja..

Cucu cucu tak dapat lari,
Nenek tua banyak sakti,
Sekarang juga nenek mencari,
Sapa yang kene dia yang jadi..



Alahai kenangan.. Teringat zaman muda belia dulu.. Main sorok sorok guna lagu nih.. Teman masih ingat, teman dok menyorok dalam paip longkang.. Bau dia, tak usah tanya.. Tapi demi nak main punya pasal, sanggup tahan tuh.. hahaha

Teman rasa lagu gini dah semakin pupus.. Tak caya, cuba suruh budak tadik nyanyi lagu nih.. Dalam 10, mesti ada 5 yang tak taw.. Kalau teman dulu, tak taw lagu nih, dah kira noob habis dah.. Kira macam looser laaa.. seyes nih.. hahaha

Anda ada kenangan dengan lagu rakyat gini..?? kongsi la sikit.. tulis je kat kotak komen kat bawah tuh.. kasi nama lagu sekali kalau boleh.. Orite..?? hehehe

30 Drop Your Comment:

Siti Aziz May 12, 2011 at 9:53 AM  

Ank itik Tok Wi mandi dlm kolam,
Bt apa Tok Wi? Ubt limau lelam,
Sakit apa Tok Wi? Sakit sendi tulang,
Ubt apa Tok Wi? Ubt sengal tulang.

teringat zaman sekolah rendah dulu.. belajar muzik.. huahahahaha...

lagu yang ayie tulis tue ada dalam buku teks zaman batu ct.. darjah 3 rase.. huahahahaha...

Miecyber May 12, 2011 at 10:35 AM  

Nak senaraikan jugak tapi tak ingat langsung uwaa...


Jerebu kembali lagi....

Fadzli Amir May 12, 2011 at 11:05 AM  

Sekarang bebudak main PSP tuk mengisi masa lapang, bukan macam kita dudulu...

rara pinkmafia May 12, 2011 at 11:12 AM  

suke lagu ikan kekek tu.hehehe kelakr la.then rumah terbakar panggil bomba tu =)

sweet like what May 12, 2011 at 11:15 AM  

opah kite selalu nyanyi lagu nie kat kite mse kecik2 dlu.. ;)

Ini Kisah Tia May 12, 2011 at 12:26 PM  

sekarang lagu2 macam tu budak2 sekarang tak main dah . semua lagu jiwang pun diorang dah tau . haha ;)

ayie ! Tia dah pasang shoutbox khas untuk ayie tau . haha ;)

Filippo May 12, 2011 at 2:23 PM  

bebudak skang nyanyi lagu spam box square pants reti la..muahaha

amny.. May 12, 2011 at 2:39 PM  

amni sempat zaman ni...hahaha

tapi sekarang susah nak jumpa...klu nyanyi pon dianggap kuno..haha..ade ke ptot..ish3

Ayie May 12, 2011 at 2:55 PM  

Miecyber- sama la kita.. tak hingat dah.. *sebenarnya tak taw nama lagu.. lirik ingat lagi.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 2:55 PM  

Siti- wow.. tahun berapa tuh.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 2:56 PM  

Rara- ikan kekek mak iloi iloi, ikan gelama mak ilai ilai.. hahahaha

Ayie May 12, 2011 at 2:56 PM  

Fadzil- kita dulu dulu sibuk bersenam kat dalam hutan, budak sekarang sibuk bersenam dengan winning eleven.. cis.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 2:58 PM  

Tia- budak sekarang layan lagu justin beanber.. erk, silap.. maksud teman, justin bieber.. hehehe.. *fan JB jangan maraaa aaa.. ^^

Ayie May 12, 2011 at 2:58 PM  

SLW- heh, teman tak sempat jumpa opah.. beliau kembali kerahmatullah sebelum kelahiran teman.. =.='' hahaha

Ayie May 12, 2011 at 3:00 PM  

Amny- erk, kuno..?? lagu nih lagi style kot berbanding lagu Gula-Gula.. hahahaha..

Ayie May 12, 2011 at 3:00 PM  

Pippo-
UUUUUUuuuuuuu,
theres a legend under the sea..
span bob square pant..

hahahaa

jack May 12, 2011 at 3:55 PM  

Aku nyanyi lagu hardcore je tyme umur 5 tahun dulu..Percaya? haha...Masih ingat dengan lagu yang di atas tu..

chii May 12, 2011 at 3:56 PM  

slalu kalo naik buai..chii nyanyi..

buai laju2 ..
sampai pokok sena.
apa dalam baju.
sekuntum bunga cinaaa....

ehehe

Ija AppLe :) May 12, 2011 at 4:32 PM  

polis en3 one 2 jaga..
polis mati pencuri jaga..
keh keh ~~~

alexa yussida May 12, 2011 at 4:35 PM  

duk nyanyi lagu nih masa tadika..masuk skola rendah macam2 lagu blaja kat kelas muzik..huhu..sonok2

Ayie May 12, 2011 at 6:50 PM  

Jack- nampak beno penipunya.. Kaki layan DVD la nih.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 6:51 PM  

Ija- haaa.. sila susun kaki dulu.. baru style.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 6:51 PM  

Chii- dulu ingat, kalau nyanyi lagu tuh, nanti ada orang halus tolong tolak buai laju laju.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 6:52 PM  

Alexa- tak snaggup nak masuk kelas muzik.. budak budak buat rekoder macam weesel.. pecah gegendang telinga.. hahahaa

chii May 12, 2011 at 7:13 PM  

eh..ade ke?? mcm x pernah dgr la plak mitos2 camtu..

Ayie May 12, 2011 at 7:28 PM  

Chii- haaa.. tu la.. anda mesti orang bandar kan..?? hehehhe

abu May 12, 2011 at 8:48 PM  

aku tak reti game ni..cam ne nak main..

*belagak duk UK sat..dammm

Ayie May 13, 2011 at 2:10 AM  

abu- wow.. aku yang dok kat Paris nih pun taw main natang nih.. apala ko nih.. HAHAAHHA.. *lalala~ ^^

faiz May 14, 2011 at 11:50 AM  

sekarang bdk2 dok depan laptop je...bosan btol kehidupan bdk zaman sekarang..

chii May 15, 2011 at 2:48 PM  

haishh..chii org kampung la..ni pun dok area kampung gak

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP