Saturday, May 7, 2011

Sembang : : Jangan main api..

Teman rasa ada dikalangan anda dah taw kisah konon-kononya Malaysia akan jadi negara Kristian berdasarkan laporan ''akhbar'' dan blog ''tertentu''.. Yang sebelah pihak kata gini, yang satu pihak lagi kata gitu.. Kebenaran, wallahualam.. Teman tak taw.. Teman taknak sentuh atas kapasiti politik, tapi teman nak sentuh dari aspek sensitiviti masyarakat..Ini adalah perkara berat memandangkan akidah menjadi gadaian..

Daripada zaman kesultanan melayu melaka, Islam dah bertapak kukuh, dan bila tiba era milenium nih, ada cubaan pihak tertentu yang nak menyingkirkan Islam sebagai agama rasmi.. Walaupun ''orang'' pandang sebelah mata, tapi pada teman, kalau kita tak bertindak ''meracun'' akar umbi mereka, masalah ni akan bertambah parah.. Ibarat sel kanser, jika tak dirawat daripada permulaan, sampai satu tahap nanti, segalanya dah terlewat..

Apa yang teman nampak, sejak 3 tahun kebelakangan nih, ''ada pihak'' cuba bermain api.. Uhh.. Siapa..?? Sila la teka sendiri.. hahaha.. Heh, kepada mereka yang cuba bermain api tuh, berhati hati yep.. Takut terbakar diri.. Nanti kalau dah terbakar, bomba pun tak dapat tolong.. Silap silap, hangus terbakar nanti.. Ingat, diam bukan bermaksud lemah, bising bukan bermakna gagah.. Ibarat gunung berapi, diam seribu tahun, tak bermakna mati.. Sekali meletus, ribuan yang mati..

p/s: kalau berani cuba laa.. Cuma teman nak bagitau..  Silat sendeng takde bunga,
tapi silat sendeng ada tapak kaki.. Hati hati yep..
^_^


32 Drop Your Comment:

harrazdani May 7, 2011 at 1:51 PM  

semoga islam tetap utuh di malaysia...dan di seluruh alam maya ini.yang penting orang islam sendiri kena bersatu.

Ayie May 7, 2011 at 1:54 PM  

Islam selamanya.. ^^

jack May 7, 2011 at 1:59 PM  

ish2..macam macam la malaysia sekarang ni..wlaupun aku ni kristian..tapi dh termaktub dalam perlembagaan, agama islam agama rasmi..kita kena patuh..kalau begini, hilang la perpaduan penduduk malaysia..

fadh leyanie May 7, 2011 at 2:05 PM  

jangan bermain dengan api..terbakor kang..semoga malaysia kekal dgn Islam sebagai agama rasmi.

peep May 7, 2011 at 2:05 PM  

politik malaysia sume nihh.. haha :p

Ayie May 7, 2011 at 2:11 PM  

Jack- bukan hapa bro.. perkara sensitif gini jangan usik.. yang mengusik nih pun sebenarnya bukan orang agama , tapi orang politik.. Aku ada ramai member kristian dan buddha, sikit beragama hindu.. rata-ratanya menghormati sesama sendiri.. Malah aku tak pernah bergaduh pasal agama pun..

Pada aku, yang jahat nih ialah ahli politik.. maaf cakap, tapi aku benci politik murahan macam nih..

*no offense ye bro.. ^^

Ayie May 7, 2011 at 2:11 PM  

Fadh- Kalau mereka silap langkah, padah menanti.. Hahaha

Ayie May 7, 2011 at 2:13 PM  

Peep- betul tu bro.. Ni politik murahan..

*walaupun cuma politik murahan, tapi aku rasa, kita patut berhati hati.. Risau melarat nanti..

Afzainizam May 7, 2011 at 2:22 PM  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Selamat Hari Ibu...”Mummy I love You”...
~~~~~~~@@@~~~~~~

aku suka ingatkan jangan main api ko pernah tak dengar lagu macam kat bawah ni....

ANAK KECIL MAIN API
Lirik lagu: ANAK KECIL MAIN API

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa di antara kita
Cinta lenyap di arus zaman

Indahnya bumi kita
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Kita akan merintih sendiri

Jangan buang waktu lagi
Majulah raih semua mimpi
Hapuskan sengketa teruskan usaha
Kita akan gagah di Nusantara
Elit dan gagah di pentas dunia

Lagu ciptaan: Dr. Nordin Kadir

hah kena berhati hati kecil-kecil api boleh membakar diri dan orang lain

Eyka May 7, 2011 at 2:24 PM  

saboo je laaa~ huhu..:(

Anak Ulu Cheka May 7, 2011 at 2:26 PM  

moga islam tetap utuh dihati kita

*sape kaki panjang best main silat sendeng ni, mudah nak tunjai hehheheh

Miss Shikio May 7, 2011 at 2:27 PM  

Insyaallah, agama Islam pasti dilindungi Allah :)

faiz May 7, 2011 at 2:31 PM  

mcm2 dieorng ni menjatuhkan Islam...

jack May 7, 2011 at 2:31 PM  

tak pa bro...ni memang kerja orang politik..aku pun tak suka politik cam ni...Memang tak minat la politik jenis ni..hehe..Maksud aku tadi, tak suka dengan kerja orang politik tu..

Ayie May 7, 2011 at 2:36 PM  

Afzainizam- suka lagu tuh bro.. Pedas.. hahaha

Ayie May 7, 2011 at 2:37 PM  

Eyka- tak bole sabo sis.. rasa nak lempang je orang tuh.. ^^

Suhami Ahmad May 7, 2011 at 2:37 PM  

Atok suka bait-bait terakhir tu.....betul! jangan main dengan api!

Ayie May 7, 2011 at 2:38 PM  

Anak Ulu Cheka- Harap harap gitu la bro.. insyaallah..

*silat sendeng sodap terajang orang.. tak main la penumbuk, dah biasa sangat.. hahaha

Ayie May 7, 2011 at 2:39 PM  

Shikio- insyaallah sis.. Jahat mana pun kita, jaga lah iman.. insyaallah allah sayang kita..

Ayie May 7, 2011 at 2:39 PM  

Faiz- tu la bro.. kadang kadang keciwa aku rasa..

Ayie May 7, 2011 at 2:40 PM  

Jack- sape la suka politik gini.. looser la mereka nih..

Ayie May 7, 2011 at 2:40 PM  

Atok- hehe.. penuh nilai sarcastik tuh.. ^^

Miecyber May 7, 2011 at 2:42 PM  

Silat Gayung Laksamana juga akan bangkit berjihad nanti. Don't play , play...

Osama Laden seorang Idola

Ayie May 7, 2011 at 2:50 PM  

Miecyber- Ada banyak variasi silat di Malaysia... Jangan ada yang cari sakit.. hahaha

Filippo May 7, 2011 at 2:58 PM  

teman cume reti silat pukul angin je...MUAHAHAHAHA

Ayie May 7, 2011 at 3:01 PM  

Pippo- tape, tolong pukulkan angin pun dikira membantu.. hahahaha

Ini Kisah Tia May 7, 2011 at 5:16 PM  

ada baca pasal ni dekat blog blogger lain . terkejutttttt dan takut . apa nak jadi ni ?

Ayie May 7, 2011 at 7:44 PM  

Tia- tape, kita relaks je.. Islam kan ajar kita supaya bertenang.. Jangan gopoh2, nanti semua pun tak jadi.. Sabar tu separuh dari iman.. ^^

adwafarahin May 8, 2011 at 3:56 AM  

jgn politik kan agama

nnt buat huru hara je

ABU May 8, 2011 at 9:30 AM  

huhu ia takkan terjadi..
buat kacau je dorng ni la..elok2 dah aman, nak cari pasal pulak..em!

chii May 8, 2011 at 1:25 PM  

insya Allah..selagi mana org2 islam kt m'sia ni bersatu..takkan ada yg berani nk wat kaco

amny May 8, 2011 at 2:59 PM  

pasni nak g beli mancislaahh nak main api..hahahhaha...

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP