Tuesday, May 10, 2011

Sembang : : Apabila wanita makan~

  1. Waktu makan, jalan ke kedai makanan
  2. Sampai kedai makan, jenguk jenguk dulu orang kat dalam kedai.. 
  3. Lepas tuh usha persekitaran kedai.. Bersih ke idak.. 
  4. Kalau tak puas hati, mula la buat alasan ajak pegi kedai lain..
  5. Lepas jumpa kedai sesuai, masuk, survey lauk dua tiga minit..
  6. Amik pinggan.. Check segenap inci pinggan tuh.. Pantang ada cela, tukar lain..
  7. Bila dah puas hati, amik nasik..
  8. Amik nasik, cedok sikit sikit.. Memang tak sah kalau tak cedok 4 kali..
  9. Buang sikit nasik, terlebih cedok le plak..
  10. Masih tak puas hati, buang lagi.. Sampai le tinggal sejemput nasik tuh.. Serupa cedok sekali je.. Buang masa je..
  11. Bila dah puas hati, tiba time nak amik lauk..
  12. Mula pusingan pertama.. Survey semua lauk.. Sambil tuh buat muka mencebik.. 
  13. Dah habis pusingan pertama, pusing balik.. Sambil pusing tuh, mengomel merungut lauk tak sedap..
  14. Mula pusingan kedua.. Amik kuah dulu.. Cedok kuah pertama, mata menjeling lauk sebelah.. Time cedok kuah tuh, kalau tak cedok 3 kali, memang tak sah.. Cedok kuah je pun..
  15. Carik sayur.. Check sayur atas bawah.. Kalau ada kesan ulat tuh, tukar lain.. Amik sayur je dah makan masa 4 minit..
  16. Bila dah setel adegan amik nasik dan lauk, pegi le ke kaunter.. Sempat bisik kat member. ''Weh, aku teramik nasik lebih lee.. Aku ingat nak diet'' *hekelleh.. =.=''
  17. Kat kaunter, tanya berapa harga.. Time nih anda akan nampak dia cuba tawar menawar.. *erk, ingat nak beli kain ke..??
  18. Kalau tak puas hati dengan harga dia, mula la buat isyarat mata ngan member.. Mahal le tuh..
  19. Bayar dan berlalu.. Menuju ke meja.. Sambil menuju ke meja tuh, mulut kumat kamit mencela restoren tuh..
  20. Jumpa satu tempat duduk.. Alamak, kotor laaa. Euuuww...  Carik tempat lain..
  21. Jumpa yang sempurna, duduk.. Panggil waiter, order air.. 
  22. Tanya waiter, apa air yang available..?? Waiter sebut nama air dari A sampai Z.. Last sekali , dia mintak air kosong.. Cis.. Tak guna tol..
  23. Sebelum mula makan, amik cermin, usha muka.. Ada noda tak..?? Makan kene la dalam keadaan ayu..
  24. Bangun, amik sudu.. then duduk..
  25. Bangun lagi, amik tisu plak.. Lepas tu duduk balik..
  26. Air yang diorder sampai.. Bukak wallet, tanya berapa harga.. 20 sen kata waiter.. Lepas tu bayar lee... Bayar sambil muka mencebik.. Dalam hati berkata, '' Air kosong pun nak kene bayar ke..??''
  27. Mula makan.. Lepas suap pertama, terus mengumpat.. Suap sekali, mengumpatnya berbakul.. Kalau ada 10 kali suap, anda agak, berapa bakul ngumpatan yang keluar....??
  28. Sambil makan tuh, sedut air sikit sikit.. Takut air cepat habis..
  29. Makan separuh terus tinggal.. Kenyang katanya.. Eleh.. nak jaga badan le tuh.. Ingat kbadan kering cun lee..??
  30. Lap mulut.. Lap dan lipat, lap dan lipat.. Ulang teknik mengesat mulut sebanyak 4 kali.. Afdal katanya..
  31. Lepas semua berhenti, mula la mengumpat.. Makanan tak sedap.. Mahal plak tuh..
  32. Pandang kiri kanan.. Sambil menyedut air sikit sikit, sempat ngumpat orang lalu lalang.. Dari hal rambut, sampai le ke kasut...
  33. Jam 2 berangkat ke opis.. 
  34. Sampai opis, amik beg mekap.. Beg mekap je dah besar beg balik kampung..
  35. Then pergi surau bawak beg mekap tuh.. 
p/s: Kepada wanita semua, jangan marah aaaa.. 
^_^

14 Drop Your Comment:

Kunang-Kunang May 10, 2011 at 12:30 PM  

Tak baik mengumpat tau

Warna Warni Kehidupan May 10, 2011 at 1:33 PM  

haha best ape..kita kena teliti tau..^_-

Kakzakie May 10, 2011 at 2:20 PM  

Kakak tak sebagimana yg Ayie katakan.... Random survey ke?

adwafarahin May 10, 2011 at 2:34 PM  

bhahaahaha pasnie konpem sume pompuan banned blog ko..

hahahah :P

chii May 10, 2011 at 3:51 PM  

heheh..ni stok gadis2 melayu sgt bajet ayu n sopan..haishhh..ahaha

Ayie May 10, 2011 at 11:57 PM  

Kunang kunang- Mana ada ngumpat.. Ngutuk je sis.. hahahahaha

Ayie May 10, 2011 at 11:58 PM  

WWK- Perempuan memang teliti.. Even nak gosok baju, mesti detail punya.. Itu la perempuan.. Takde perempuan, tak hidup lelaki nih.. ^^

Ayie May 10, 2011 at 11:58 PM  

Adwa- Ko takkan banned aku kan..?? hahahahaha

Ayie May 10, 2011 at 11:59 PM  

Chii- Bukan semua yee.. Ada la sesetengah berperangai gini.. hahahaha

Ayie May 11, 2011 at 12:00 AM  

Kakzakie- takde le kak.. Kelmarin, ada minah berperangai gini.. Saya nak tunggu bayar kat kaunter, jadi berjam kerana dia.. Tu pasal saya buat entry kutuk orang mcm tuh.. ^^

chii May 11, 2011 at 12:21 PM  

mmg pun.sebab chii x tersenarai..chii sgt hangin ngan golongan2 di atas..ishk..lemah seh nak tungu..ngalahkan pengantin plak...

Ini Kisah Tia May 11, 2011 at 10:19 PM  

haha ! semua tu takde kat Tia tau .. segan le nak buat macam tu ..

Ayie May 12, 2011 at 12:57 AM  

Chii- heh, nasib baik la chii tak gitu.. hahaha

Ayie May 12, 2011 at 12:58 AM  

Tia- Orang yang menengok pun naik segan jugak.. hahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP