Friday, May 6, 2011

Sembang : : Ayie join politik..??

Wow.. Title dah gempak.. Isi entah gempak entah tidak.. HAHAHA.. Pekeheh teman buat entry gini..?? Err tak bole ke...?? Kenapa tak bole..?? Belog teman, suka hati lee.. ^^

Teman tengok, ada dikalangan blogger yang teman dok menyepam tuh, suka bebeno dengan politik.. Siap taruk dalam bloglist.. Wow.. Mantop.. hahaha.. Ada yang dok pakat nyokong kerajaan, ada yang pakat dok hentam kerajaan.. Heh, teman..?? Teman atas pagar..kekanan pun tidak, kekiri pun tidak.. Teman dok kat tengah tengah.. Tapi tu tak bermakna teman tak pedulikkan politik.. Politik tu perlu demi kelangsungan hidup melayu..

*Hekelleh.. Looser le dok tengah tengah.. 

Mesti ada yang kata gitu kat teman kan..?? Hahaha.. teman tak pedulik pun.. Teman berani cakap, orang atas pagar lagi ramai daripada orang kekiri atau kekanan.. Jadi jangan pandang rendah orang macam kami nih.. Silap silap, anda terduduk..

Prinsip teman mudah, teman akan menyokong apa yang betul, dan bangkang apa yang salah.. Dan apa yang tak perlu diambil port tuh, teman tak pedulik.. Setel.. Tak perlu pun sesapa dok promote calon, tak perlu nak dikisahkan pada semua orang tentang orang tu, tentang orang ni .. Teman tak pedulik kisah-kisah gitu... Pada teman, apa yang penting ialah islam, melayu dan bumiputera terjaga.. Tak mao le satu hari nanti, melayu merempat dibumi sendiri..  Kemana la melayu nak pegi kalau hak melayu hilang..?? Nak ke utara tak boleh.. Nak keselatan tak boleh.. Timur barat lagi le tak boleh.. 

Teman cuma nak mengingatkan, nak berpolitik boleh, tapi jangan melampau sangat.. Berpada pada yep.. Masing masing ada kelebihan dan kekurangan, jadi jangan terlalu fanatik.. Susah hidup kita nanti.. Statement nih teman tujukan kepada semua pihak, baik kerajaan dan pembangkang.. 

Menyokong jangan membuta tuli,
Menghentam jangan sesuka hati,
Kelak nanti dikemudian hari,
Kita jugak yang tanggung rugi

p/s: abaikan entry nih.. hahahahaa

28 Drop Your Comment:

alexa yussida May 6, 2011 at 5:50 PM  

nak cepat cepat habes blaja pastu keje pastu masuk politik..err

simpang2..xsuke politik..sakit kepala mikiornye

Ayie May 6, 2011 at 5:57 PM  

HAHAHA.. Simpang malaikat 44.. ^^

*tapi kene mengundi jugak.. kalau tak, macam mana nak bentuk kerajaan.. hahahaa..

mykhalis May 6, 2011 at 6:10 PM  

keluarga belah isteri khalis semuanya bukan bangsa melayu..tpi mereka islam.. for me.. bangsa adalah assabiyah..rasulullah benci.. islam.. alrite...nice.. negara?juga alrite..hehe.. pendapat masing2.. kena terima dengan hati terbuka..

faiz May 6, 2011 at 6:14 PM  

aku pon atas pagar...tapi xtau nak pilih camner..sebab kejujuran setiap parti tu byk yg takde..

Ayie May 6, 2011 at 6:23 PM  

Khalis- pendapat subjektif.. terpulang pada individu.. hehehe..

Ayie May 6, 2011 at 6:24 PM  

Faiz- Aku pun terpikir jugak nih, integriti dua dua belah pihak dah makin teruk tercalar.. Jadi sape yang patut diundi..? tak taw le.. Maybe aku undi berdasarkan calon.. Tu je la yang boleh dibuat..

Ini Kisah Tia May 6, 2011 at 6:41 PM  

hehee . tak suka politik sangatttt .. peninggg , tak paham ..

Siti Aziz May 6, 2011 at 7:47 PM  

dah layak mengundi....tapi ta tau nak pilih yang mana.. dari pilh membuta tuli, boleh tak pilih duk tengah2... kuikuikui

adwafarahin May 6, 2011 at 8:23 PM  

aku nie x p daftar negundi lg nieh
cmne la nk plih kerajaan

huhu
aku serabut tgk politik mesia nie @_@

Miss Shikio May 6, 2011 at 8:28 PM  

saya masih kanak2.. tidak paham isu politik

hahahahah~

Mutiara Bernilai May 6, 2011 at 9:29 PM  

hu. atas pagar jugak la mcm tu.

tp, tak jatuh ke dok ats pagar.

bahaye la.

ahaha.

Sharinginfoz May 6, 2011 at 9:32 PM  

sikit2 politik ok le

cikida May 6, 2011 at 9:54 PM  

yeahhh,,tudia kata seorang pemimpin atas pagar kita...ehhe..samela,,eyda pon macam 2..yg betol kite dgrkn,,yg slh kita jauhi n sme tgur ke kan..hhuhu

Miecyber May 6, 2011 at 11:04 PM  

Jangan undi calon yang makan rasuah...


Tips Kejayaan

amny May 6, 2011 at 11:16 PM  

lallala...xtahuu....no komen bab politik...



p/s~minat giler politik tp sendiri2 je r..xnk komen lebeh2..

jack May 7, 2011 at 12:02 AM  

Aku undi ko bro...hahaha..

Ayie May 7, 2011 at 1:40 AM  

Tia- Teman pun tak gemar sebenarnya, tapi memikirkan tanggungjawab, teman undi la jugak..

*Ceeewah.. ayat nak top je.. hahaha

Ayie May 7, 2011 at 1:42 AM  

Siti- Haaa.. Yang tu, no komen.. Teman tak pandai nak promote mana mana pihak..

*Teman teringin nak promote, undi la calon bersih dan berwibawa.. Parti, tolak tepi orite.. hahahaa

Ayie May 7, 2011 at 1:42 AM  

Adwa- Aku lagi serabut.. Menyampah pun ada.. Orang tu kata orang nih, orang nih kata orang tuh.. Mana yang betul, aku pun tak taw.. hahaha

Ayie May 7, 2011 at 1:43 AM  

Shikio- Okeh, kanak kanak sila pergi ke zon kanak kanak.. Jangan kacau wira dan wirawati berbual.. HAHAHAHA

Ayie May 7, 2011 at 1:43 AM  

Mutiara- Erk, duduk atas kerusi diatas pagar batu.. Tak jatuh kot.. hehehe

Ayie May 7, 2011 at 1:45 AM  

Cikida- Hahaha.. Pemimpin mana ada atas pagar.. Pemimpin semua ada parti dan kroni.. ^^

*yang baik, kita sokong.. Yang tak baik, kita tolak..

Raja adil raja disembah,
Raja zalim raja disanggah..

Ayie May 7, 2011 at 1:46 AM  

Miecyber- Betul tu bro.. Pilih le calon yang bersih.. Parti kene tolak dulu sebab bukan semua orang dalam parti adalah bersih.. Lagi baik undi berdasarkan calon.. Mudah..

Ayie May 7, 2011 at 1:46 AM  

Amny- Uhh.. ANda kata no komen, tapi anda baru je drop komen.. Miaahaha

Ayie May 7, 2011 at 1:47 AM  

Jack- Aku up ko jadi kroni aku.. HAHHAHAHA

Siti Aziz May 7, 2011 at 2:23 AM  

ye la...sokong..mek tie sokong...

Ayie May 7, 2011 at 3:25 AM  

Siti- heh, apa kata mektie poie bertanding.. Ayie jadi supporter.. HAHAA..

cik sakdi May 8, 2011 at 3:23 AM  

bro, gambo bush plus monyet tu wat aku gelak guling2 selame sejam. muke selenge. HAHAHAH

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP