Saturday, March 26, 2011

Sembang : : Alahai Pengemis~

Tengah melayan blogwalking sambil menyemak tanpa rasa segan kat blog org lain, aku ter'menyemak la kat blog brader balalang.. ada satu entry pasal peminta sedekah kat blog  Belalang Hijau.. Serius menarik minat pasal aku pun ada kes ngan mangkuk mangkuk nih.. Ceritanye mcm nih..



Pada satu hari, pada malam yang hening (*saje je kasi intro power), aku bersama rakan-rakan seperjuangan (*berjuang la konon.. padahal tiap2 malam layan DoTA) pegi la mencekik kat mapley bernama Restoren Shazz.. Macam biasa laa.. Menu stendet.. roti canai 2 banjir dal sambal.. Lalu beberapa minti berlalu, makanan pun sampai.. Maka tanpa bismilah, terus je member aku mencekik.. Aku hanya mampu menggelelngkan kepala tanda protes (Okeh, hipokrit kat sini.. sila abaikan..).. Sambil makan tuh, mata tak henti berkerja.. Mengusha awek yang sesuai untuk dijadikan calon bini.. Malangnya, hari tuh memang malang, pasal tade awek.. Tape laa.. gua tak kesah.. Sambung cite.. Tengah rakan seperjuangan dan aku mencekik dan mentekedarah, datang la 2 hamba allah, mintak sedekah.. Sorang buta, sorg lagi celik (*tapi aku rasa beliau tak celik hati).. Lalu member aku pun berdialog ringkas dan aku hanya bermonolog dalaman.. Dialognya begini:

Mangkuk hayun: Derma dik.. sikit pun jadi laa..
(*aku buat2 baik.. sedekahkan senyuman.. oke la tuh kan..?? hehe)

Faisal: Jap ye pakcik.. 
(*lalu dikeluarkan singgit dan dihulurkan pada pakcik tuh.. )

Lalu, tap tap tap, dihentaknya kayu penunjuk arah milik org ''buta'' tuh kat atas lantai.. konon nak kasitaw dia buta laa.. tapi ciminmata dia style gle.. haha..

Maka dipendekkan cerita.. habis semua org dimintaknya sedekah.. kalau sorg bagi singgit, kalau ada 20 org kasi dia singgit sorg, tak ke kaya dia tuh.. okeh la, aku tak kesah.. 

Tibe tibe.. Jeng jeng jeng.. member aku sedikit menjerit.. dan sorg lagi member aku mencarut.. WTF..?? kata memberku.. Apa yang mereka nampak..?? lalu aku toleh belakang.. 

maka aku pun bersuara.. WOW..!! orang BUTA tuh LIPAT kayu orang buta. malah TAK PERLU dipimpin tangan mcm tadi.... dan LAJUNYA dia jalannn..?? uhh.. memang COOL...!!

*org tuh tak buta.. kami terkelentong!! deym.. i hate mangkuk tuh..

p/s: sejak hari tuh aku tak derma lagi kat org buta.. aku lagi rela letihkan kaki pegi surau derma duit.. pahala dapat, sakit hati pun dapat dielakkan.. kepada mengkuk hayun yang kuat menipu nih.. henti-hentikan laa.. tak berkat duit tuh..


4 Drop Your Comment:

faiz April 2, 2011 at 7:31 AM  

heheh...dah biase kalo kat area shah alam org tipu buta ni..kalo sedekah pon kita dapt pahala...biarkan dieorg buat kerja xberkat tu...

Ayie April 2, 2011 at 7:17 PM  

mula-mula dapat la pahala.. tetibe plak muncul sumpah seranah.. maka, pahala pun dapat, dosa pun dapat.. mcm balance la plak.. hhahaha

Hafriz Mohamad April 10, 2011 at 3:59 AM  

hehe..
citer ni cm lawak..tp xleh suka kuat2...hihik.

ermm.. biase lah tu. rasenye stiap kte prnah trkena mcm ni kot..

Ayie April 10, 2011 at 4:48 AM  

serius panas gle bro.. bayangkan mcm mana perasaan kami time tuh.. aku rasa pahala dah lebur dah time tuh.. hahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP