Tuesday, March 1, 2011

Saya ada dimana-mana~

Aku mahu bergelar jurutera..!! Sebab aku nk jadi jurutera..?? Sebab aku nk duit banyak.. kang kalau dah kaye, bole la aku kawin ngan artis.. kan artis suke kawin ngan org kaye.. tak kesah tua or muda, selambe je disebatnye.. hahaha.. Obviously, bukan cerita aku nk jadi jurutera yang nak diceritakan dalam entry nih, tapi cerita yang aku nk kongsi nih, cerita mase aku kecik, muda beliau



Masa aku kecik dulu, selalu berangan nk jadi askar.. Pada mata aku, jadi askar nih mendatangkan kebanggaan.. Dapat pulak ada ''paku'' kat bahu, memang bertambah gebang laa.. Aku paling suke uniform die sebab membuatkan aku bertambah-tambah kacak.. Oyeah..?? Hahaha.. Angan-angan aku nih bertambah  kuat bila pakcik aku sah bergelar Kepten Pasukan Tentera Laut Diraja Malaysia.. Sekali die pakai uniforn, perghh.. Bergaya bai.. Aku bayangkan kalau aku yang pakai, jalan tengah bandar, kompom ade awek jerit-jerit, ''abang kudin..!!, abang kudin..!!''.. Pastu aku jual mahal, buat muke tak layan.. pastu mesti awek tuh lari-lari kejar aku kan..?? HAHAHAHA.. Best der berangan.. sape yang tak minat berangan tuh, mula-mula kan la berangan.. Kejayaan akan bermula dari usaha yang berpunca daripada impian yang bercambah dari angan-angan.. Jangan tak caya..

Masa tahun pertama pengajian, ada booth pengambilan rekrut askar wataniah, PELAPES.. Disebabkan aku memang minat ngan askar nih, aku pun datang laa pada hari temuduga.. Not bad gak, semua bende pasal aku ditanyanya.. nasib baik tak ditanya pasal sejarah Mat Kilau, mau bernanah la bontot aku nk menjawab sambil duduk.. Aku memang ada masalah ngan subjek sejarah sejak sekolah.. Lemah nk mengapal.. tapi bukan la aku tak berminat, masalahnye memanjang je memory low.. nk wat cemane.. huhu.. Sambung cerita, masa temuduga tuh, yang incharge ialah seorang Koperal wanita.. Tak taw la berapa umur die tapi seyes, COMEL GAK.. Lepas isi borang segala bagai, mula la test fizikal.. Sorg koperal lelaki arahkan peserta temuduga masuk bilik bk buat test kesihatan.. Koperal tuh suruh la semua bukak baju, maka kami pun bukak la tanpa masalah.. Sekali aku pandang kiri ada budak buncit.. aku pandang kanan, ada budak keding.. Aku pandang depan, pastu aku tergelak sorg-sorg.. HAHAHA... Nak dijadikan cerita, member aku dah pesan supaya tak pakai ciminmate mase temuduga.. Aku pun mengiyakan aje laa.. So, pada hari tuh, memang aku tak pakai ciminmate.. (aku ada masalah Lazy eye iaitu masalah kanta mata lambat menumpu, (focusing problem).. kalau tak pakai ciminmata, aku still boleh nampak tapi lambat laaa.. amik mase sikit maybe 10 saat ke 15 saat..) Lepas diukur lilitan dada, kedalaman nafas, tinggi dan sebagainye, tiba la saat aku nk test mata.. 

Masa test mata nih, memang buat aku ingat sampai bila-bila.. Ceritanya mcm nih, masa test mata tuh, doktor tuh suruh la aku baca huruf kat papan tuh.. aku pun baca la dgn selambenye.. Sampai kat huruf 3 dari bawah, mata aku dah start buat hal.. Aku cool je.. rilek lu.. aku tunggu jap... Lepas beberapa saat, aku baca balik.. masuk huruf 2 dari bawah, mata aku buat hal lagi.. aku rilek lagi.... lepas beberapa saat, aku baca semula.. Hal yang sama terjadi untuk huruf paling bawah.. aku guna la methode same.. 

Lepas habis ujian tuh, doktor tuh tanya aku, soalan die berbunyi mcm nih ''mana cermin mata awak..??'' Aiyaak.. mane plak doktor nih taw aku ada masalah mata.. Aku pun kelu laa.. Nak jawab hapa..?? huhu.. Terang terangan dah kantoi disitu.. Habis segala ujian, aku dapt berita buruk, diberitahu bahawa, AKU TAK LAYAK.. adeh.. Kuciwa.. huhu.. Apa yang memanaskan hati, aku tgk bdk keding ngan budak buncit tu lepas ujian kesihatan.. Apa yang boleh aku buat.. TUNDUK TUTUP MUKE.. Malu beb

Tape laa, bukan rezeki nk join askar, Walau macam mana pun, aku tetap minat dgn military nih, semua info tentera aku dapat daripada Majalah Parajurti dan Tempur.. Sape-sape yang minat military nih, beli la buku tuh, murah je.. byk info daripada sejarah sampai weapon moden.. hehehe.. Saje je promote.. Dalam cabang ketenteraan nih aku minat ngan Penembak Hendap.. mereka sgt style lagi lagi time mereka menyorok.. serius menarik minat.. aku ada kompilasi gambar sniper sedang sembunyi.. sekali imbas anda takkan perasaan anda sedang dihendap.. any time anda akan di''head shot''.. Cool kan..?? Kalau aku jadi Sniper, aku ada moto aku sendiri.. moto aku berbunyi mcm nih.. ''Saya ada dimana-mana''.. hahahaha










Dengan mata kasar, susah kan nk nampak..?? hahaha.. aku rasa, ni la pekerjaan paling style..

2 Drop Your Comment:

Nas March 5, 2011 at 1:42 AM  

saya pun mau jadi jurutera!
errr
itu time sekolah la
skank amek akaun :P

Ayie March 7, 2011 at 1:35 AM  

waah.. bakal akauntan..?? bagus laa.. bertambah sorg lagi profesional dalam Malaysia.. tak kesah la keje apa pun, janji halal.. semoga berjaya ye.. hehehe

*btw, thanx sebab sudi singgah sini..

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP