Tuesday, March 8, 2011

Sebab Musabab Tiru Tiruan~

Kepada member aku yang nk duduki exam dalam masa terdekat nih, diucapkan SEMOGA BERJAYA.. Tapi sebelum tuh, aku nak bagi peringatan, jangan lupa bawak IC, Kad Metrik, Slip Peperiksaan.. kang tak memasal takley amik exam.. Aku nk bagi peringatan gak kpd student laki terutamanya, sila pastikan rambut kemas, pendek dan tak berwarna.. kalau rasa-rasa nak simpan tuh, sila la cover-cover dengan cemerlang.. kalau tak cemerlang peng'cover'an anda tuh, silap hari bulan anda akan didenda malah tak boleh nk duduki peperiksaan..Sape susah..?? G tengok cermin.. Org yang anda nampak dalam cermin tu la yang susah..
Pernah meniru..?? Aku penah meniru.. dan anda tak payah nk gebang la cakap anda tak penah meniru.. even budak nerd pakai spek besa bingkai itam dgn rambut sisir tepi pun join meniru.. Memori meniru aku dah stat sejak sekolah menengah.. Subjek pilihan utk meniru ialah...... sila isi tempat kosong.. hahaha.. Boleh kata hampir kesemua student pernah meniru secara langsung ataupun tak langsung.. Dan jangan tak percaya, aku  dan anda adalah salah sorg daripada mereka..  Pernah..?? mengaku je laa.. HAHAHA..Kat bawah nih aku ada senaraikan top 10 sebab musabab student meniru.. Baca dah hayati.. hehe

  • Tanak kantoi ujian.. Adalah menjadi masalah yang sgt problem bila kantoi subjek nih.. Bila kantoi, kompom kene repeat.. Bila kantoi, kompom kene tadah telinga dgn parent, lec dan malah awek tersayang.. Bila kantoi, mesti kene kutuk kaw-kaw sebab tiada sebab untuk gagal.. So, kite enjoii.. *uhh.. wtf..??
  • Subjek mempunyai tahap kepayahan level ke 8.. Dalam bahasa mudahnye, susah sialllllll.. Disebabkan kesusahannya mencapai tahap SIALLL.. Maka kebiasaanya kompom 100% student akan berkerjasama memastikan semua rakan sekelas lulus.. Yang ni ada bagusnya.. melatih semangat kerjasama.. Uwaahh.. hahaha
  • Tanak jumpe lec sama part depan.. Malasah paling koman.. Masalah nih memang problem.. Lagi-lagi kalau lec tuh perangai serupa tuttttttt... Jangan kata org lain, kalau aku kene berdepan lec mcm tuttt pun aku tak sanggup.. kalau setakat yang suka tabur assignment tuh, tak la kesah sgt.. paling kuat pun copy paste..Pakcik google kan ada.. maklumat dihujunag jari anda.. Tapi kalau dapat lec yang mempunyai otot lidah yang ultra kuat, serius aku berharap aku boleh sumbat telinga aku dgn kapur barus.. 
  • Malu ngan awek cun sekelas.. Kalau kantoi, jatuh la saham.. Dapat plak awek cun tuh memang anda minat.. lalu kompom anda akan berusaha sedaya upaya untuk meniru.. Err, silap.. maksud aku cuba sedaya upada untuk lulus.. Kire mcm motivator laa.. Tapi beri impak dari sudut negetif.. aiiyaa..
  • Terpaksa.. Member punye pasal.. kang tak bagi tiru kang, banyak bunyi plak nanti.. Aku ada banyak member mcm nih.. kalau tak kasi tiru tuh, satu dunia di gegak gempitakan. kononya aku kemut. Tapi kalau time org lain nk meniru dia, pandai plak kemut.. Cilakak tol manusia mcm nih.. 
  • Subjek yang sama telah diulangi untuk kali ke 3.. Last chance.. kalau kantoi gak, bungkus baju balik kampung.. Senang cite, kalau kantoi, kene tendang dari U Lalu terpaksa la membanting tulang toreh getah atau keje McD..
  • Ujian semuanya ber'mode SPOT QUIZ.. Bila guna mode spot quiz, kompom la tak diberitaw ada ujian.. dan kompom lah jugak tak sedia.. dan kompom la jugak akan ada nota bawah meja..diatas muka meja (tulisan hantu)..didalam poket dan sebagainya..Bak kata lec struktur aku.. ''bila tiba ujian, mesti ada banyak poket doremon muncul''.. Sape yang ada poket doremon tuh, kompom terasa.. Aku tak terasa sebab aku tak guna poket doremon.. Aku cuma guna meja doremon.. HAHAHA
  • Malam tadi dating sampai kol 3 pagi.. Kepala tgh berpusing pasal tak cukup tdo.. terpaksa la meniru.. Karang ntah hapa-hapa di karangnye dalam kertas ujian.. 
  • Kebanyakan kelas tersebut telah ter'diponteng.. Kebanyakan student akan ter'diponteng atas alasan bingai seperti moto tayar pancit.. Disebabkan ter'diponteng, maka kompom laa tak mampu la menjawab dan lalu terjadi la adegan ''mata sharinggan''..
  • Masalah hard disk kecik.. Maksud aku memanjang je memory low.. nak tanak, terpaksa la meniru.. Yang nih, memang masalah aku.. Tak kesah la mcm mana aku hafal pun, mesti ada yang aku lupa.. Aku ingat nk convert la, masuk 1 TG, pastu swap DDR3 Intel Processor Dual Core dgn 4GB RAM.. mesti aku boleh kalahkan Amanlina kan..?? HAHAHA

Betul tak 10 sebab yang aku tulis diatas..? Yang mana satu alasan pilihan anda..?? HAHAHA

0 Drop Your Comment:

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP