Wednesday, March 16, 2011

Jum Main Nyorok Nyorok~

Dulu masa muda belia, aku nih boleh di cop budak nakal.. Walaupun tak buat masalah besar, tapi kenakalan aku tuh kerap kali mengundang rotan  dan talipinggang encik bapak.. Tapi aku tak kesah, kerana rotan dan talipinggang tu la aku jadi manusia sekarang nih, cuma kadang-kadang kuat emo sikit.. hahaha


Disebab kenakalan aku jugak, aku pernah berjahit kat dahi.. Disebab kenakalan aku jugak aku pernah terbakar satu pokok pisang.. Disebab kenakalan aku jugak la tayar basikal meletup.. Tapi serius, kenangan tuh memang syiok.. Bila dah besar nih, aku tergelak bila pikirkan zaman muda belia dulu...

Masa kecik dulu, aku suka main kejar-kejar, macam polis entry tu laa.. disebabkan game tuh, lutut aku penuh dgn parut.. Mcm mana tak berparut, Jatuh pada kelajuan tinggi, memang rabak habis laa.. Luka..?? langsung tak menghalang aku sambung main.. Kalau bosan main kejar-kejar, aku main la nyorok-nyorok plak.. Tempat paling hell yang pernah aku guna untuk menyorok, dalam paip longkang.. Serius, bau busuk, tapi sebab nk main punya pasal, aku tahankan jugak.. Orang selalu cakap, kalau main nyorok-nyorok nih, takut disorok bunian, tapi alhamdulillah, tak pernah pulak aku dan member sekepala aku kene sorok..

Ada satu kali tuh, aku join member main nyorok-nyorok.. Time tuh, aku jadi.. so, aku kira la sampai 30.. Semua bertempiaran lari cari tempat menyorok.. Lepas habis kira, aku cari la org.. Semua aku dapat cari, kecuali sorg.. Dalam kebun tade, dalam parit tade, dalam jamban pun tade.. Disebabkan ketensenan tak dapat cari dia, aku ngan member pakat pegi umah dia nk gtaw mak dia.. Mane taw kot-kot dia kene sorok ngan bunian kot.. Dah la tempat kami main tuh ialah sebijik kebun getah..Mane taw ada bunian tergoda ngan beliau, lalu dibawak lari untuk dikahwinkan dgn puteri bunian.. Okeh, silly crap.. Sambung cerita.. Sampai-sampai kat rumah dia, tetibe je aku nampak bayangan dia.. uhh.. Unbelievable.. aku nampak dia tgh makan nasik.. WTF..?? Dia kat umah..?? time tuh aku rasa mcm nk pijak je dia tuh..hahaha.. Lalu cerita pun habis..

Masa tengah ber'blogwalking kat blog negara jiran, aku terjumpa gambar bawah nih.. serius, dia sgt stail masa menyorok.. mcm camouflage la plak.. camouflage tuh hapa..?? laa, camouflage tuh mcm transparent laa.. kire, mcm hollow.. Cuba tgk gambar bawah nih, stail kan..?? hahaha.. Nice one.







4 Drop Your Comment:

.::: Princess MOMOY :::. March 20, 2011 at 9:05 AM  

gambar tu momoy tengok menakutkan jer

dulu-dulu kecik memang tension , kalau org yang kita cari balik umah makan nasi,. yang kita setengah mampus cari. haha...

kecik-kecik momoy pun nakal jugak. selalu habuan rotan, hanger, atau kepala tali pinggang tu biasa la. haha...

Comelnya HEMPEDU ULAR"
Dia kata saya cantik TAPI saya..."

Ayie March 20, 2011 at 1:20 PM  

hahaha.. bila pikirkan zaman kecik dulu.. boleh tersenyum sorg-sorg mcm org gila.. hahahaha

.::: Princess MOMOY :::. March 20, 2011 at 5:28 PM  

betulbetul
sanggup tak makan sebab nak main punya pasal
sampai mak jemput balik
selalunya kalau mak jemput dengan nada suara yang lembut... siap la balik umah tu
ada la yang kena nnt

Ayie March 20, 2011 at 9:37 PM  

kalau bukan mak jadi tukang belasah, encik bapak amik alih.. hahaha.. seyes rindu zaman dulu.. hehehe

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP