Sunday, March 13, 2011

IniAnwarHadi - Ada masalah ke..??


Cube anda lihat video nih.. Apa pandangan anda..??
Diceritakan dari mulut ke mulut, terdapat sebuah perbandingan, dimana sorg askar Jepun pernah berkata.. Jika dibuat 3 buah lubang untuk diisi tawanan M, tawanan I dan tawanan C, mereka perlu mengawal lubang yang diisi dengan tawanan C dengan ketat, tanpa perlu risau dgn 2 lubang yang lain... Lalu ditanya kenapa, Dijawab askar tersebut, sebab tawanan C akan saling bantu membantu antara satu sama lain untuk keluar bersama . 

Lalu ditanya, bagaimana dgn 2 lubang lain.. Askar tuh cakap, Untuk lubang tawanan berisi tawanan I, tak perlu dikawal sgt kerana mereka akan membantu antara satu sama lain, tetapi dalam keadaan yang cukup bising.. Jadi jika ada bunyi bising, maka askar akan segera pergi ke lubang tu.. 

Ditambah lagi, untuk lubang berisi tawanan M pula, mereka tidak perlu kawal langsung, sebab tawanan M akan saling mendengki.. jika ada seorang yang dapat keluar, akan ada seorang yang lain akan cuba untuk menariknya masuk ke lubang kembali.. Jadi tak perlu risau pun.. Mereka takkan keluar sampai bila bila..

*Aku jeles ngan blog Akak Aby, Brader Zack dan Brader Nas sebab mereke femes..Tapi hanya looser je yang sudi mensabotaj org lain disebabkan kejelesan tuh.. hahaha

Sekian~

p/s: Sila buat rumusan sendiri berkenaan tawanan C, I dan M.. Segala tafsiran adalah subjektif dan bergantung kepada individu kerana setiap tafsiran akan berbeza mengikut cara berfikir.

0 Drop Your Comment:

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP