Friday, June 3, 2011

Sembang : : Aku cukup benci dengan batu api yang berapi..!!

Amaran: Entry nih menggunakan bahasa yang sedikit kesat.. Jika anda tak mampu menerima bahasa gini, dicadangkan agar anda tak meneruskan sesi pembacaan.. -Admin @ Kudin @ Ayie @ Brad pitt.
*Erk, Brad Pitt..?? hahaha ^.^

Maaf cakap, tapi teman anti sungguh dengan manusia yang suka menghasut atau bahasa comelnya ''batu api''.. Manusia gini, memang seumpama memintak penerajang tanpa belas ihsan atau penampar jepun tahap ke lapan.. Malah ada yang lagi advance tuh, mintak kedua-duanya sekali.. Hebat..

Sebenarnya entry nih relate dengan ''kes besar'' yang berlaku dalam dunia blog nih.. Heh. jangan ditanya teman kes hapa benda.. Teman taknak kasitau memandangkan kes ni melibatkan aib orang.. Berdosa hukumnya mendedahkan aib orang.. Malah nabi sendiri dah pesan, ''janganlah kamu membuka aib orang lain walaupun dihadapan keluargamu sendiri''.. Dalam alquran pun dah tulis, jangan aibkan orang.. Tak elok..!! Cuba anda search terjemahan surah al-hujuraat, ayat 11 dan 12.. Apa yang tertulis dalam al-quran tuh..?? Ce cite sikit..

Teman taknak sebelah mana mana pihak sebab teman tak tau pun hujung pangkal kisah.. So, leave it.. Tak payah amik pusing hal mereka.. Tentang hal mereka, biarkan mereka selesaikan secara professioanl.. Setel..

Komen batu api.. Seyes..ada komen ''berjaya'' menjadi batu api.. Tahniah..!! Anda baru je menempah tiket ke neraka selama-lamanya.. Macam taik pun ada.. Der.. Ko tak pikir ke apa yang ko tulis tuh boleh buat orang terasa hati dan seterusnya menyebabkan orang lain bermusuhan..?? Haduii.. Otak letak kat lutut ke hapa..??  Matang la sikit weh.. Pikir dulu sebelum post komen.. Nak marah kang, dah beso panjang.. -such a looser.. =.=''

Tuhan beri manusia dan haiwan sebijik otak.. Tapi yang membezakan antara manusia dan haiwan tuh ialah akal dia.. Hidup dengan otak adalah berbeza dengan hidup menggunakan akal..

Itu satu hal.. satu hal lain ialah bahasa komen yang agak kesat.. Dah la jadi batu api, ayat pulak mantop habis.. Sampai boleh tacing gua.. Cuba anda empathy, letakkan diri anda dalam situasi dia.. Apa perasaan anda bila anda ''dihujah' sedemikian rupa..?? Teman nih hardcore, tapi teman pun boleh nangis baca ''sumpahan'' anda tuh.. Terasa diri nih sangat keji.. Daripada anda sibuk dok jadi batu api tuh, lagi baik anda tak komen apa apa.. Dosa tak dapat, jari pun tak letih.. Kan mudah tuh..

''guru yang hebat ialah pengalaman.. Malangnya pengalaman 
tuh adalah guru yang kejam''..

Tak kisah la sape betul sapa salah.. Yang pasti, itu hal masalah mereka.. Kita orang luar, jangan nak sibuk sibuk jadi batu api.. Bukan ada faedah pun.. Si polan bin si polan buat salah pada si polanah binti si polan.. Itu kan hal masalah mereka, yang anda sibuk jadi  batu api tu pekehal..?? Anda dapat laba..?? Dapat untung..?? Apa untungnya dengan 2 manusia bermusuhan..??  Dapat dosa ada laaa.. Yang untung cuma Devil bin Demon. Anda tak untung pun.. 

Dengan satu kejahatan, anda akan diingati sampai mati.. 
Malangnya, sepuluh kebaikan belum tentu mampu membuatkan anda dihormati..

Terpulanglah bagaimana anda nak ''cuba memahami'' entry nih.. Pada teman, pendapat adalah subjektif.. Ini adalah pendapat teman yang lahir dari sanubari dalaman teman.. Tak suka..?? Takpe.. Teman paham, tak semua orang berkongsi pilihan yang sama kan..?? hahaha

Heh.. Sekali lagi teman gtau.
Serius teman benci dengan batu api..
Sape yang terasa tuh, padan muka..!! Muaahahaha

Kepada kedua-dua pihak yang sedang menghadapi masalah tuh, semoga allah memudahkan urusan anda.. Kepada yang sibuk dok jadi batu api tuh.. Sedar sedar laa.. Allah tu maha kaya.. Hidup nih ibarat roda.. Hari nih hari anda, sok lusa hari dia.. Orite..?? Hahaha..Adios..

Assalamualaikum.. ^^


Our live is so brief.. That is the reason why we should find the meaning of our life.. There is two kind of living, live for nothing or live for everything.. Just mirror on ur soul..



**Penafian: Ini bukan entry kontroversi.. Ini jua bukan entry konspirasi.. Ini hanyalah entry berani mati.. HAHAHAHA.. Mintak maaf kepada orang yang datang menyepam teman.. teman masih dibelenggu kerja.. sori yep..Nanti teman dah ''bebas'', teman BW macam biasa ke blog anda.. ^^

43 Drop Your Comment:

faiz June 3, 2011 at 2:24 PM  

tula psl..nak tegur tu kena cara yg btol..

CikAizA June 3, 2011 at 2:35 PM  

masing2 rasa masing2 betul.. tu lah manusia... konon muafakat... tolong yg teraniaya... naper suka salahkan org lain... cari salah diri sendiri dulu... kalau xde.. cari gak sampai ada... heheheh

teman pun benci ngan ais batu... heheh

adwafarahin June 3, 2011 at 2:52 PM  

klu tgkkan komen 2 2 perhhh byk yg "konon" cm simpati je tp ntah la kan
kat blog org nie ckp lain kat blog org tu ckp lain

hebat sungguh! kagum gua (O_o)

Kakzakie June 3, 2011 at 3:06 PM  

Membuat kenyataan mudah tapi nak menyatakan apabila sesuatu berbaur batu api tidak mudah penyelesaiannya. Malah ada hingga berentetan panjang. Manusia ada otak dan akal yg berbeza inilah jadinya....

Miecyber June 3, 2011 at 3:13 PM  

Jauhi diri anda dari batu api...

E.coli kebal

amny June 4, 2011 at 12:04 AM  

batu api boleh merosakkan perhubungan !huh !

chii June 4, 2011 at 2:55 PM  

ehehe..batu api..rasa mcm nak lempar ke laut je golongan2 camni..mmg tak patut ada..tp kalo dorang takde..rasa x meriah plak idup kan...

KurekureKecik June 4, 2011 at 3:40 PM  

benci benci benci =P

Siti Aziz June 4, 2011 at 4:44 PM  

neraka ye,,,ingat...ayie,,,sabar ekk...

ABU June 4, 2011 at 5:30 PM  

apa ni apa ni..sapa batu api ni..baik kita bako je..

teman pun tak suka orng batu api ni..hidup mesti aman..:D

Akulah Pak Lan June 8, 2011 at 11:00 AM  

Ada setengah yang cuba jadi orang tengah, tapi dalam tak sedar dialah penyebab pergaduhan itu berpanjangan

Ayie June 8, 2011 at 4:04 PM  

Faiz- betul tu bro.. nak tegur, ada caranya.. ni main hentam je.. apa barang..

Ayie June 8, 2011 at 4:05 PM  

CikAizA - daripada sibuk dok tunfing jari, ada baiknya menyibukkan diri mencari jalan penyelesaiian.. =.=''

Ayie June 8, 2011 at 4:05 PM  

adwa- gua lagi kagum tgk manusia hipokrit nih.. looser habis.. hahaha

Ayie June 8, 2011 at 4:06 PM  

kakzakie- tu la kak.. kerana komen dia, masalah jadi lagi teruk..

Ayie June 8, 2011 at 4:06 PM  

miecyber- jauhkan diri anda daripada hipokrit..

Ayie June 8, 2011 at 4:06 PM  

amny- bukan perhubungan je, semua perkara pun boleh rosak..

Ayie June 8, 2011 at 4:07 PM  

chii- lagi rela hidup tak meriah daripada dok sibuk menghadapi masalah.. hahaha

Ayie June 8, 2011 at 4:07 PM  

kura2- samo la kite.. hahaha

Ayie June 8, 2011 at 4:08 PM  

siti- erk.. tgh sabau la nih.. kalau tak sabar, memang kene pelangkung dah.. hahaha

Ayie June 8, 2011 at 4:08 PM  

abu- ko nih, keje nak bako je.. membako kan mencemarkan alam sekitar.. hahaa

Ayie June 8, 2011 at 4:08 PM  

paklan- mereka tak berfikir.. tu la masalah sebenar.. =.=''

Bella Bell June 8, 2011 at 5:22 PM  

berfikir dulu sebelum bertindak.. kan? :)

ghost writer June 8, 2011 at 5:55 PM  

nih sebab kau banyak sangat amik tau nih ayie...cuba kau diamkan jer,tak timbul benda nih.

nas June 8, 2011 at 9:30 PM  

aku juga benci pada orang yg jadi batu api..
penghalang kpd perpaduan masyarakat..
perh.. skema ayat aku :P

Ayie June 8, 2011 at 10:44 PM  

bell- terlajak bot boleh ditunda, terlajak kata, buruk padahnya.. Hahaha

Ayie June 8, 2011 at 10:54 PM  

GW- Sebenarnya entry ni lebih umum.. Entry ni merupakan entry yg ditujukan kpd org yp suka jd batu api.. time kat sana hentam org kt sini ,time kt sini hentam org kt sana pulak.... Terpulang kepada org, pendapat masing masing kan..? Haha

Ayie June 8, 2011 at 10:55 PM  

nas- skema habis.. Mesti cikgu bm ko bangga dgn ko.. Haha

Suhami Ahmad June 9, 2011 at 9:34 AM  

ish....klu atok jumpa orng camni dah kena maki depan2....

EB June 9, 2011 at 10:55 AM  

Manusia semakin hari semakin hilang pertimbangan...

Semoga aku dan kita semua akan sentiasa diberikan ketabahan dan kesabaran dalam menghadapi dugaan dan rintangan yang Allah berikan...
Semoga kita sentiasa mendapat shafa'at dan keredhaannya..

Insha'Allah....

Ayie June 9, 2011 at 3:23 PM  

atok- serius orang gini keji.. dean kata lain, belakang kata lain.. suka sgt melaga lagakan orang.. memang patut kene maki pun..

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

Ayie June 9, 2011 at 3:24 PM  

EB- amin... ^^

tia @ Ini Kisah Tia June 10, 2011 at 12:02 AM  

memang berani mati .. mana entri baru ??

Azroy Kassim June 10, 2011 at 10:55 AM  

Jd blogger hati mesti mau kental.. Chill oteh~ haha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP