Monday, August 8, 2011

Pakcik tuh memang style..!!

-Entry ini tidak memerlukan sebarang gambar-

Seorang pakcik tua, beruban di kiri dan kanan serta belakang rambut dengan bahagian tengah bertutup songkok.. Pada raut wajah beliau, terpancar kerutan kerepot yang menandakan dia dah tua dan bangka, mungkin 60, mungkin 70 tahun.. Dengan tangan yang bergetar dan bibir yang pucat, beliau kelihatan tenang dan gagah mengerah kudrat.. Tempat yang sama beliau mengangkat takbir daripada mula sampai akhir, dia masih kekal disitu.. Pakcik tuh memang style .. Hapa yang style..?? Style la sebab dia steady belasah 20 rakaat terawih + 3 witir padahal muda mudi baya teman nih cuma terdaya nak buat 8 malah ada yang tak terdaya langsung nak buat terawih.. 

Lutut teman sendiri pun menggigil berusaha nak buat 20 sedangkan teman nih muda trang tang tang.. Macam mana pulak dengan lutut dia yang dah berusia separuh abad.. Rasanya umur lutut dia tiga kali ganda usia lutut teman nih haa.. Kalau lutut beliau nih diibaratkan seperti kereta, lutut dia boleh la diibaratkan seperti kereta  Toyota AE86 yang masih steady membelah jalan sambil buat drift dihadapan balai polis.. Kewl habis..

Kalaula teman ada kamera, nak teman rakamkan setiap inci pergerakan pakcik tuh dan menayangkan kepada mereka yang sekadar buat 8 rakaat atau mungkin ada yang langsung tak terawih.. Terpikir teman, alangkah malunya rakan sebaya teman yang tak terawih kan..?? Mereka kalah dgn pakcik tua yang sememangnya dah bertaraf atok.. Atok yang style..

Atok..!! Wa sayang lu lebey la tok.. Lu memang power..!!  

22 Drop Your Comment:

faiz August 8, 2011 at 11:04 PM  

mmg power pakcik tu..kalo ikhlas dan bersemangat insyaallah bley buat mcm pak cik tu..

Siti Aziz August 8, 2011 at 11:10 PM  

huhuhu...terasa segan dengan pak cik i2...siti nie 8 lapan pun dah kebas kaki...nak nak kalau imam syahdu..hu3...insaf dengan kederat orang muda tapi tak seefisien orang yang dah berusia...hu3

Ayie August 9, 2011 at 12:09 AM  

faiz- serius aku terkesima dengan pakcik tuh.. Aku nak stop 8 rakaat pun jadi segan.. Hebat pakcik tuh..

Ayie August 9, 2011 at 12:10 AM  

Siti- sama la kita.. disebabkan pakcik tuh, ayie nak usaha buat 20 setiap hari.. kalau dia bole, kenapa orang muda tak bole..!! yeah.. i ken do it..

amna August 9, 2011 at 12:37 AM  

:') alhamdulillah.. berutung lah atuk ^^

tia @ Ini Kisah Tia August 9, 2011 at 1:26 AM  

memang buat malu ni . apalah kita yang muda nak dibandingkan dengan pak cik yang dah tua tuu ..

fadhdeela August 9, 2011 at 1:52 AM  

huhuhu pakcik mmg power! malunyer saya sbb sy pun wat 8 jer huhu :(

Meh sini: Gambar Sebenar Wanita Menghina Islam!!

Suhami Ahmad August 9, 2011 at 6:24 AM  

kadang2 niat tu penting...niat atok tu nak rebut pahala sebanyak mungkin sempena ramadan ni...mungkin niat kita yang muda ni hanya sebagai ikutan. err..muda ke

rara pinkmafia August 9, 2011 at 9:01 AM  

wahhhhh dasyat tol atok tu.rara buat 11 pon ok lah.but 20.hmmmm mst balik pengsan trus sbb mengantok.

Warna Warni Kehidupan August 9, 2011 at 9:51 AM  

memang terbaik..wa salute encik atok ..yeay

alieavea August 9, 2011 at 11:11 AM  

wa tabik spring ngn itu atokkkkkk

amny August 10, 2011 at 1:21 PM  

terbaik laa pakcik tu...:)

Afzainizam August 13, 2011 at 1:02 AM  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip Pemeriksaan servis kereta

TERBAIKKKK PAKCIK TU... ORANG MUDA PUN TAK LARAT MACAM TU... KITA KENA IKUT MACAM PAKCIK TU JUGAK

.::: Princess MOMOY :::. August 14, 2011 at 11:26 AM  

sebelum nih momoy tak pernah terpikir pun
ta[pi pas baca entry ayie momoy tetiba rasa malu
sebab momoy yang sihat dan muda nih buat 8 rakaat jer.

Ayie August 16, 2011 at 2:40 PM  

amna- atok tu patut disayang sayang.. hehehe

Ayie August 16, 2011 at 2:41 PM  

Tia- teman pun malu gak sebenarnya.. orang tua kerepot pun boleh tahan 20, takkan anak muda tak daya..?? heran tuh..

Ayie August 16, 2011 at 2:41 PM  

fadhela- ramai yang buat lapan.. agak terkejut la atok tuh steady buat 20..

Ayie August 16, 2011 at 2:42 PM  

Atok- mudaaaa... cuba tengok cermin.. tapi muda muda pun bole mati woo.. hahaha

Ayie August 16, 2011 at 2:43 PM  

rara- atok tuh style habis sis.. kalau sis tengok muka dia, tak sangka dia boleh steady buat 20..

Ayie August 16, 2011 at 2:43 PM  

WWK- yeah.. sama la kite.. wa sayang atok lebey lebey..

Ayie August 16, 2011 at 2:44 PM  

aliavea- tabik toing toing untuk atok.. hahaha

Ayie August 16, 2011 at 2:44 PM  

amny- bukan pakcik sis, tapi atok.. serius nih.. hahaha

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP