Tuesday, January 25, 2011

tips menelepon orang

aku ada hp sejak aku form 2.. first hp aku jenapa nokia 3315.. berat, takyah cite laa, kalau baling kat anjing, mau masuk icu... sejak aku dapat first hp, aku memang ada satu masalah, dan masalah ni cukup problem.. budak main2 tepon... seyes beb, budak budak yang pakat2 main hp nih memang hantu betul.. dan gua memang cukup berbulu pada org yang main2 tepon nih (saje je ulang ayat.. hahaha).. dah la nombor tak register, dapat plak mangkuk tu sibuk nk ajak main teka-teka, memang menambah kebuluan dalam ati aku laa.. disebabkan masalah org yang tak reti bahasa nih, aku pun dgn penuh ketensenan berpendapat, tips calling org adalah perlu.. cari punya cari, pikir punya pikir.. akhirnya tercipta la entry nih.. entry ''tatacara menelepon org''.. sila baca smpi habis dan cube cermin muke anda.. kalau tak sedar diri lagi tuh, sila-sila la campak hp anda kedalam parit atau longkang atau kedua-duanya sekali..



SILA BAGITAW NAMA
walaupun bukan semua, tapi kebanyakan org cukup berbulu kalau anda tak bagitaw nama anda dan sibuk nk suruh main teka-teka.. kalau awek yang call, tape gak.. sanggup aku main teka2.. tapi kalau jantan.. sori laa.. silap2 maki plak yang dapat.. masalah nih memang problem.. lagi2 kalau ada member yang jenis kaki tukar no phone.. kalau dalam sebulan tuh tak tukar no phone, tak sah rasanya.. aku agak laa, dia suke tukar pasal die kene kejar ngan ah long la kot.. tu pasal memanjang bertukar no phone..

TAK PAYAH LA AJAK MAIN TEKA-TEKA
bab ni memang mendatangkan kemarahan di siang hari.. mana taknye, dapat plak beberapa saat yang lepas org yang anda call tuh baru je kene maki ngan bos besar, atau baru je ke pecat daripada syarikat.. anda plak call ajak main teka-teka.. aku berani cakap, kalau tak kene maki, jangan panggil aku kudin..!! so, anda memang tak taw keadaan org yang anda call tuh, baik jangan main2.. kang sesaje je kene maki.. kan susah tuh..

UCAPLAN SALAM DAN TERIMA KASIH
aku banyak kali kene.. die call, tak sempat nk cakap pape, terus die sembur.. last2 die salah nombor rupanya.. kan cilakak tuh.. tak memasal aku tadah telinga.. tapi biasanya org yang salah call tuh cakap bahasa yang bukan bahasa aku.. so, tak la tensen sgt.. sikap org suke letak tepon tanpa notis pn menjadi masalah gak.. kalau nk letak tepon tuh, bagi la taw.. atleast bagi salam atau ucap terima kasih.. paling kurang pn ucap bye.. ni tak.. bla bla bla, terus letak tepon.. tahi tol.. kalau org yang dicall tuh tak perasan org yang mengecall tuh dah letak tepon, maunye die cakap sorg2 mcm org gilak..

MAIN MAIN MISKOL
yang nih memang mcm habit manusia.. lagi2 dikalangan budak2 sekolah.. nk saving kredit pnye pasal, sanggup die miskol bapak, or mak or member dgn harapan mereka akan call balik.. tapi kalau tang awek, tak payah miskol, laju je die call.. ni memang serupa tahi pnye org..seyes aku cakap, kalau ada org main2 miskol ngan aku, kompom aku tak layan.. memang harapan la aku nk call balik.. hahahaha

MENYAMAR ORG LAIN
ni trick lama nk tekel awek.. mula mula dapatkan no tepon.. pastu menyamar org lain.. menyamar member baik awek tuh laa, atau menyamar jadi lelaki yang paling nsem kat sekolah atau maybe menyamar jadi pengetua sekolah..

0 Drop Your Comment:

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP