Wednesday, January 12, 2011

Sang Ayam Vs Sang Serigala

Pada suatu hari, seekor ayam sedang berehat dibawah keta Myvi.. lalu datang seekor anak serigala yang comel mengajak sang ayam beradu kekuatan.. sang ayam yang panas baran tu pn menyahutnya tanpa berbelah bagi disebabkan beliau tgk anak serigala tu kecikkkkkkkkk je..  dgn bangganya sang ayam pn terus berkata..


Ayam: 
kalau aku menang, apa yang aku akan dapat..?? aku dapat sebijik kete Gen2 ke..??

Anak Serigala: 
kalau ko menang wahai org tua, amik la pedang sakti nih..!! (wah, tetibe je anak serigala ada pedang..)

Ayam: 
Aik.. apasal pedang..?? kenapa bukan sub-machine gun..?? atau bazooka..?? atau mother of all bomb..?? baru la aku bole jadi diktator.. setakat pedang apelah sgt.. tgk nih..!! aku ada tombak emas cap habab jewel..!! tombak nih lagi hebat daripada 1000 pedang terhebat didunia.. *lalu dikeluarkan tombak emas daripada mulutnya.. 
(cerita nih semakin merepek, jika anda ada sawan ayam, sila berhenti membaca atau anda akan muntah darah.. -admin)

Anak serigala: 
Senjata semata, tiada menjamin kemenangan..!! yang lebih penting tawaduk dan tawakal..!! lalu aku nekad.. jika kalah, matilah aku akhirnya

Ayam: 
Ahhh.. persetankan samua kata-katamu itu.. jika kau berani marilah bergelut.. tetapi awas,  jika engkau mengalah, maka mati ter'kobabom'lah engkau..

Anak serigala: 
Kerana enggan mati ter'kobabom'lah  aku akan berusaha sedaya upaya.. jangan dibuang masa lagi.. ayuh, kita bertempur.. eyaaaaaaaaaahhh.. tetibe anak serigala tuh bertukar menjadi serigala berekor 12 (dah mcm naruto la plak bunyinya)

Ayam:
Auwww, main kasar yee..?? (sori, ter'pondan la plak rupanya ayam nih).. nanti ko.. aku pun nak bertukar.. maka diambilnya kad otromen daripada kocek kanan beliau, lalu beliau menjerit, BERTUKAR...!!
lalu ayam bertukar menjadi seekor godzilla.. (wow, ganas..dan comel)

*dipendekkan cerita, lalu mereka pun bertempur.. 

Pechew.. pechew.. bom bang kobabom.. teetetetttt.. bommm..fire in the hole..  need back up.. stick together team..!! bommmm... I'm hit, I'm hit..!!  terrorist win..
(*efek bunyi pertarungan antara ayam dan anak serigala.. )

-Setelah berhempas pulas selama 14 hari, 16 malam dan satu hari holiday sebab Team Harimau Malaya menang piala AFF, maka berakhirnya pertarungan 2 ekor menatang  itu.. yang pasti kedua belah pihak mengalami kesakitan yang melampau.. so, sape yang menang..?? sape pun yang menang tak penting..  yang penting ialah mesej aku.. apa mesej aku..?? mesej aku ialah seperti dibawah..


1. Jangan bergaduh.. tak kisah la sape pun bergaduh, yang pasti kalau bergaduh  gerenti both side rugi.. lebam sana, lebam sini, sakit sana, sakit sini.. haiz..

2.Sila jangan berlagak.. jika anda ingat anda hebat, percaya laa, ada insan yang lagi hebat dari anda walaupun badan die cemetot, atau muka dia serupa kambing, atau kepala dia ada 4 helai rambut je..

3. Sila jangan mengalah.. kalau anda mengalah, anda adalah pengecut.. teruskan usaha, mungkin anda kalah sekarang, tp anda tak mungkin akan kalah selama-lamanya jika anda terus berusaha.. 

4. Lipat-gandakan usaha.. kalau sekali anda berusaha anda ada peluang 0.1% berjaya, tak mustahil kalau anda terus berusaha anda akan ada peluang 100% berjaya.. biar optimistik, jangan sesekali bersikap pessimistik..

P/s: Hidup ni mudah jee, tapi yang membuatkan hidup ni susah, ialah anda.. Pilih ''mentol'' terbaik, anda akan nampak jalan paling ''terang''.. Peace ^o^



7 Drop Your Comment:

Anonymous January 19, 2011 at 4:49 PM  

moralnya.. jangan salahkan ibu mengandung..

Na'Q January 19, 2011 at 9:06 PM  

?????

mykhalis April 10, 2011 at 12:57 AM  

klau x dberi tahu..mmg susah nk cr pengajarannya..

Ustaz Love April 10, 2011 at 1:02 AM  

Salam...

Ustaz Love paling tertarik part cuti tu.. hehe :D

Ayie April 10, 2011 at 2:06 AM  

khalis- hahaha.. moh le kite memikiokanye.. hahahaha..

Ayie April 10, 2011 at 2:06 AM  

ustaz- elemen lucu je tuh.. hahahaha..

Sharinginfoz April 13, 2011 at 8:08 AM  

Betul tu jangan bergaduh, kalau hidup aman damai tak ada yang kalah dan yang menang

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP