Friday, January 14, 2011

10 Jenis Fobia Untuk Pelajar

maybe korg tak caya, dalam dunia nih ada mcm mcm jenis fobia.. dalam tgh skodeng-skodeng jenis fobia nih, aku terperasan, banyak betul fobia utk student.. setelah berusaha menapis dan men'filter mcm2 jenis fobia utk student, akhirnya dapat gak aku list down 10 fobia paling gampang untuk student.. so, enjoy.. hahaha

bunyik yang pelik.. actually, masalah fobia jenis nih biasanya dialami oleh budak2 akauntan or maybe budak2 engineering.. mane taknya, dalam 10 buku, 9 daripadanya ada nombor.. tak ke fobia budak tuh..??  cuba teka, fobia apakah ini..?? haaaa.. yaaa betul, fobia nombor.. cam haram.. nombor pn boleh mendatangkan fobia.. hahahaha..

ni masalah common utk student.. kalau nampak buku je, terus muntah.. nampak buku je, muntah.. ni la dia fobia buku.. dikatakan penghidapnya adalah dari belia seawal usia 6 tahun.. hahahaha, oke, aku merepek.. *kalau utk edisi org tua, aku kompom mereka fobia kalau tgk buku bank.. 

fobia jenis nih, hanya muncul lepas jawap semester exam, time tu la mesti ada suara-suara sumbang bercakap, ''alamak, salah formula laa.. mesti kantoi abis doe''.. atau mcm nih ''aduh, menyesal wei aku tak study chapter 4.. kalau aku study mesti bole jawap''.. hahaha.. jangan nak tipu, aku kompom korg salah sorg daripadanya.. jangan kata org, aku pn sama daa.. hahahaha..  Atychiphobia nih ialah masalah fobia kepada kegagalan.. takut failed la tuh.. lek la der.. kalau failed, repeat je.. bukan mati pn.. hahaha..

aku rasa student math slalu kot ada masalah nih.. tgh syok2 kira tuh, tekan je button ''samadengan'', terus keluar ''math error'' atau ''styx error''.. tak ke boleh mendatangkan fobia..?? dapat plak tgh jawab exam,  jalan keje panjang nak mampus, masa plak tinggal 15 minit, ditambah dgn kesedaran, tu baru soalan pertama, ada lagi 14 soalan seterusnya untuk dijawab atau anda failed..  wow, memang mendatangkan fobia..  *ni fobia infinity~  ^o^

Acousticophobia, nama yang cukup pelik duh.. fobia nih ialah untuk org yang ada masalah fobia dgn bunyi.. rasanya masalah nih mesti ada kat budak2 nerd je kot, yang studi 24 jam sehari.. kan..?? aku ada gak member sebilik, yang serupa tahi.. aku pakai earphone pn jadi masalah pada dia.. agak chilakak kan..?? nasib baik ko nerd, kalau tak, memang saje je aku maki.. *emo kejap.. huhu..


deh, aku tak taw la kaitan fobia jenis nih utk student.. tp disebabkan bunyik nama fobia tuh agak syiok, aku taruk kan jugak.. hehe.. fobia nih ialah fobia pada pendapat.. aik? bagi pendapat pn mendatangkan fobia ke..?? aku rasa, ni fobia lebih sesuai utk ahli politik laa..

 wow, bunyi memang gempak, tp korg taw tak fobia jenis apakah ini..? haha, maybe korg gelak, tp ni fobia utk org takut DUDUK.. wat de hek..?? duduk pn jadi masalah ke..?? apa punya pelik laaa..

hah, ni masalah fobia idea.. org kasi idea je, terus dia fobia.. fobia yang ni kompom akan datang bila nk buat final project.. jumpe je lec, mcm2 la idea keluar.. disebabkan idea yang keluar tuh berkepadatan 15 batu nautica, maka akan datang lah fobia idea kepada pelajar.. *fobia pasal sume idea takley pakai...


nih fobia takut g sekolah.. aku yakin, ni masalah student yang berusia 7 tahun. hingga 12 tahun.. apasal..?? pasal dia fobia nk g sekolah.. aku ingat lagi, aku pn ada masalah ni dulu.. aku salahkan cikgu aku 110%.. ade ke patut, dia kasi aku keje rumah sampai bertimbun?? maka ter'fobia la aku nk g sekolah.. takut dapat keje rumah lagi..

ni fobia utk masalah tulisan tangan.. kalau fobia nih, seyes, biasanya kalau ada group assignment.. biasa group assignment kan kene antar dalam bentuk softcopy, so kene la taip.. masalahnya, dapat plak member yang ber'tulisan ''doktor''.. kan dah mendatangkan fobia tuh.. kepada member yang tulisan cam tahi tuh, faham2 laa.. jangan men'fobiakan member anda.. tak rasa berdosakah anda..??

0 Drop Your Comment:

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP