Thursday, April 21, 2011

Sembang : : Meh kita hack kelajuan berukben..

Anda pun taw kan ketensenan aku terhadap berukben bernama celcom nih.. Memanjang je connection lost.. Mcm mana tak tension..?? Dah tu, ada hati nak mintak bayar awal2.. Huh.. Disebabkan ketensenan, aku pun bertanya la kat pakcik google cara nak hack connection kasi power dan laju mcm kereta Saube Petronas.. banyak dalam bahasa inggeris.. malas plak nak membaca.. Tetibe aku terjumpa la satu entry yang baru dipostkan oleh blog yang aku follow.., belog nih memang kaki hacker la kot.. Sebab isinya hampir 100% mengajo hacking..  Anda nak tgk link tuh..?? Kelik sini

Anda pernah ada masalah berukben dah capai limit..?? Heh, meh sini aku mengajo anda cara hack paling mudah yang dah diajo oleh hacker tersebut kepada aku (*melalui entrynya).. hahahahah.. *err, nih boleh dikira sebagai hacking ke..?? hahahaa


  • Anda connect dulu kepada internet.. 
  • bukak Command Prompt.. Kalau anda tak taw mana nak bukak, kat button start tuh, ada button run.. klik button tuh.. Nih gambar command prompt tuh..

  • tulis cmd (huruf kecik) (*rujuk gambar diatas
  • taip ipconfig/all.. lepas tu press enter.. Nanti dia akan keluarkan detail komputer anda seperti IP Add dan sebagainya.. Sila baca dengan detail, dan cari IP address anda.. Rujuk gambar bawah

  • Dah jumpa IP address..?? Heh, kali nih, anda tulis ping (IP Address anda)

  • dia akan kasi reply, ping (ip address anda) with 32 byte of data.. Kalau takde reply nih, sila cuba lagi pasal maybe anda ada buat silap kot masa menaip.. Garenti berjaya..

p/s: ada guna ke untuk aku..?? Celcom aku tak capai pun limit lagi.. Masalah aku ialah connection slow.. macam manakah ini..?? hoho

34 Drop Your Comment:

adwafarahin April 21, 2011 at 12:13 PM  

aku de bg membe aku link nie..
mmg superpower kelajuan pas die buat..

tp ader solution n aku penah try la,..ko lubangkan tin air minuman n then ko serkup kat berukband tu

die perangkap signal..insyaAllah bole la kot..nie banduan yg bg tau cara kat ayah aku..hoho

ntah jadi atau x jadi kat ko x tau la plak ye

slmt beramal! :)

AdaApe..? April 21, 2011 at 12:15 PM  

nti ak nk try bt skali...
tanks bro

Miecyber April 21, 2011 at 12:16 PM  

Ilmu power nie...
Makasih sobat..

Robot halus

fyna ahmad April 21, 2011 at 12:33 PM  

woww...
nice info....



jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Anonymous April 21, 2011 at 12:44 PM  

wah.
kalau ade problem mcm ni bleh try jugak.

Arya Putra April 21, 2011 at 12:52 PM  

terbaik! hehehe..sharing is caring bro!

tapi serkup broadband dengan tin tu aku tak pernah dengar..menarik tu!

Arya Putra April 21, 2011 at 12:53 PM  

connection slow kita boleh hack kasik laju bro! yeah!

Filippo April 21, 2011 at 2:09 PM  

fuhhh dah jadi hacker berjaya skang....hebat2

aku salu kalo nk laju aku tuka open DNS server je..

mykhalis April 21, 2011 at 3:27 PM  

streamyx kan ajeeee

Unknown April 21, 2011 at 4:30 PM  

lately..mmg connection sgt slow..tayah kata berukben..stimik pun da mcm ape je..

ehehe

Anonymous April 21, 2011 at 6:35 PM  

aku guna streamyx jer....maybe tip yg bakal di guna bila aku ada bband....

faiz April 21, 2011 at 8:04 PM  

bley ke hack menghack kan berukband ni..

Anonymous April 21, 2011 at 10:39 PM  

Terima kasih untuk info ni. :)

Ayie April 21, 2011 at 11:18 PM  

adwa- err, kirenye aku le yang lambat nih..?? hahaha..

cadangan serkup berukben tuh sangat style.. nanti mesti kelihatan mcm piring astro kan..?? Aku cuba nanti.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:21 PM  

adeape- jangan thanx kat aku, thanx kat blogger hacker tuh.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:22 PM  

miecyber- ilmu tanpa sepadan.. berkongsi apa yang boleh.. sharing is caring.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:24 PM  

fyna- thanx sudi singgah.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:25 PM  

Hasnah- hahaha.. try .. jangan tak try.. rugi kalau tak try.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:26 PM  

Arya- thanx bro.. Kalau ko tak post entry tuh, haram aku tak taw.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:26 PM  

filippo- hacker le sgt.. *err, tu menyindir ke mengutuk..?? hahahaa

Ayie April 21, 2011 at 11:27 PM  

khalis- tak portable le pulok.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:27 PM  

chii- maybe sebab cuaca sekarang kot.. ^^

Ayie April 21, 2011 at 11:28 PM  

Faiz- aku dah try.. serius jadi.. try le..

Ayie April 21, 2011 at 11:29 PM  

Mr IX- kalau ada member ko bermasalah ngan limitation berukben, ko kasi je teknik nih kat dia.. hahaa

Ayie April 21, 2011 at 11:32 PM  

Miss Tira- terima kasih jugak kat bro Arya dan Mr Hac.. ^^

Afzainizam April 22, 2011 at 12:03 AM  

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??
Honda ex5 dan Honda wave

uiihhhh aku punya berok band ni mmg lombab macam siput sakit hati ... last-last aku gi cyber cafe ajerrr lajuuuuuuu ajerrr

Siti Aziz April 22, 2011 at 7:54 AM  

nanti balik umah nak try buat jugak kat brokeban biru tue...kuikuikui

irwanmiswan April 22, 2011 at 9:37 AM  

huhu wehhh kat kampung aku takde 3g r...kompom slow kalo pakai berokben kan???

jom singgah kalau tak malas
abang pam ape tu bang....

Arya Putra April 30, 2011 at 10:37 PM  

Ayie..Arya dan Mr.Hac ialah orang yang sama..hehehe..

Ayie May 1, 2011 at 7:26 PM  

Siti-Haa.. sila la try.. Serius menjadi.. hahaa

Ayie May 1, 2011 at 7:27 PM  

Budak Kampung- Takde 3g..?? Bia bonar.. Sekarang nih dah masuk line 3.5g dah kot.. =.=''

Ayie May 1, 2011 at 7:27 PM  

Hac- erk.. Benarkah..?? Cis.. ingatkan 2 manusia berlainan.. =.=''

Anonymous May 14, 2011 at 11:33 AM  

bagus tutorial ni. sekarang ni tengah menguji keberkesanan teknik melajukan berukband. tapi guna tutorial yang lain.. dah tak ingat kat mana tutorial tu. tp serius menjadi. nanti nak cuba yang ni lak

Anonymous October 30, 2011 at 3:32 PM  

xde button like ker..bru je nk like bebanyak! =)

About This Blog

  © Blogger template 'Ultimatum' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP